۱۳ شهریور ۱۴۰۲، ۱۱:۳۹

مدیرکل میراث فرهنگی گیلان:

گیلان صاحب موزه موسیقی می‌شود

گیلان صاحب موزه موسیقی می‌شود

رشت - مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان از مرمت و بازسازی مدرسه فروغ رشت خبر داد و گفت: این مدرسه پس از مرمت و بازسازی تبدیل به موزه موسیقی می شود.

ولی جهانی در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: گیلان به جهت پیشینه تاریخی که دارد گلچینی از ظرفیت‌ها و قابلیت‌های تاریخی، گردشگری و باستانی است.
وی از مرمت و بازسازی مدرسه فروغ رشت خبر داد و افزود: این مجموعه با اختصاص اعتباری بالغ بر ۱۰ میلیارد ریال و انتخاب پیمانکار ذیصلاح عملیات مرمت و بازسازی می‌شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی گیلان از احداث موزه موسیقی در این استان خبر داد و بیان کرد: مدرسه فروغ رشت پس از مرمت و بازسازی تبدیل به موزه موسیقی شده و در اختیار هنرمندان قرار می‌گیرد.

جهانی اضافه کرد: در این مرحله از پیمان مرمت و تعویض درب‌ها، لمبه کوبی طبقه دوم و مرمت دیوارهای داخلی از جمله برنامه‌های مورد نظر اداره کل بوده، در مراحل بعدی نیز قسمت‌های مختلف دیگر مورد مرمت و بازسازی قرار خواهد گرفت.

وی ساماندهی بناهای تاریخی فاخر استان را یکی از ضروریات مهم دانست و افزود: در سال‌های اخیر و در دولت مردمی ایران قوی دکتر رئیسی اقدامات خوبی در راستای حفظ، احیا و مرمت بناهای تاریخی صورت پذیرفته و امید است با مشارکت مالکان بناهای تاریخی اعم از دولتی و خصوصی بتوانیم تا حدود زیادی ساختمان‌های تاریخی ارزشمند استان را ساماندهی نموده و از خطر آسیب و نابودی حفظ کنیم.

مدرسه فروغ قدیمی ترین مدرسه دخترانه رشت و جز اولین مدارس دخترانه در ایران بوده که در سال ۱۲۸۲ خورشیدی در محله آفخرا تأسیس شده است.

کد خبر 5878648

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha