۲۰ شهریور ۱۴۰۲، ۱۲:۴۳

حماس هر گونه دخالت مقاومت در تحولات اردوگاه «عین الحلوه»را رد کرد

حماس هر گونه دخالت مقاومت در تحولات اردوگاه «عین الحلوه»را رد کرد

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین ضمن رد هر گونه دخالت این جنبش و جنبش جهاد اسلامی و حزب الله لبنان در تحولات اردوگاه عین الحلوه، اتهام زنی به مقاومت را در راستای تأمین منافع رژیم صهیونیستی دانست.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المیادین، جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) با صدور بیانیه‌ای هر گونه دخالت این جنبش، جنبش جهاد اسلامی و حزب الله لبنان را در تحولات اردوگاه آوارگان فلسطینی «عین الحلوه» در جنوب لبنان رد کرد.

در بیانیه جنبش حماس آمده است: ما ادعاهای نادرستی را که حماس، جهاد اسلامی و حزب الله را به حمایت از گروه‌های مسلح در اردوگاه عین الحلوه متهم می‌کند، رد می‌کنیم. ما این ادعاها را تلاش مذبوحانه برای خدشه دار کردن چهره خود و مقاومت فلسطین می‌دانیم که از گذشته تا کنون ادامه داشته است.

این بیانیه می‌افزاید: ما از روز اول رویدادهای اردوگاه عین الحلوه، برای برقراری آتش‌بس در آن تلاش کرده‌ایم و تلاش خود را با همه طرف‌های مخلص و وفادار برای رسیدن به امنیت در این اردوگاه ادامه خواهیم داد.

جنبش حماس در بیانیه خود تأکید کرد: هیچ جنگی بین ما و گروه‌های فلسطینی در لبنان بر سر کسب قدرت و کنترل مراجع تصمیم گیری در فلسطین وجود ندارد. این اتهامات و سایر موارد مشابه، تنها به نفع دشمن اشغالگر صهیونیستی و دشمنان مقاومت است که برای از هم پاشیدن صفوف داخلی فلسطین تلاش می‌کنند.

با وجود چند بار اعلام آتش‌بس میان طرف‌های درگیری در اردوگاه پناهجویان فلسطینی عین الحلوه درگیری میان طرف‌های فلسطینی همچنان ادامه دارد.

ارتش لبنان روز گذشته از زخمی شدن پنج نیروی خود در درگیری‌های اردوگاه عین الحلوه خبر داده و اعلام کرد حال یکی از زخمی‌ها وخیم است.

درگیری‌های اخیر در اردوگاه عین الحلوه که آوارگان فلسطینی را در خود جای داده، پس از آن آغاز شد که یک گروه مسلح یکی از فرماندهان جنبش فتح در این اردوگاه را ترور کرد.

کد خبر 5883619

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha