۲۲ شهریور ۱۴۰۲، ۱۵:۰۴

طرح‌های خدماتی و امنیتی ویژه ۲۸ صفر در نجف اشرف

طرح‌های خدماتی و امنیتی ویژه ۲۸ صفر در نجف اشرف

منابع عراقی به تدابیر خدماتی و امنیتی اتخاذ شده در آستانه سالروز وفات پیامبر اکرم(ص) اشاره کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری عراقی واع، سازمان حج و زیارت عراق در بیانیه ای اعلام کرد: سامی المسعودی، رئیس سازمان کل حج و عمره عراق با ماجد الوائلی، استاندار نجف اشرف و هاشم الکرعاوی، معاون استاندار دیدار کرد.

در این دیدار سازوکار حمل و نقل زائران و کاهش ازدحام جمعیت برای موفقیت آمیز بودن مراسم سالروز وفات پیامبر اکرم (ص) مورد رایزنی قرار گرفت.

طرح‌های خدماتی و امنیتی ویژه ۲۸ صفر در نجف اشرف

المسعودی در این دیدار تاکید کرد: سازمان حج و عمره عراق به دستور محمد شیاع السودانی، نخست وزیر عراق بیش از ۲۰۰ اتوبوس برای حمل و نقل زائران حرم مطهر امام علی (ع) در سالروز وفات پیامبر اکرم (ص) اختصاص داده است.

این درحالی است که روز گذشته احمد القرشی، عضو تولیت آستان مقدس علوی گفت که مراسم برافراشتن پرچم حزن و عزای رحلت پیامبر اکرم (ص) را برگزار می کند.

القرشی افزود: فعالیت ها و امور ساماندهی و هماهنگی نیز در سطوح مختلف و در حوزه امنیتی، خدماتی، هماهنگی، فرهنگی، لجستیکی و سایر فعالیت ها توسط آستان مقدس علوی آغاز خواهد شد. برنامه ای وجود دارد که از سالروز رحلت ایشان آغاز می شود و تا پس از ولادت ایشان ادامه خواهد داشت.

از سوی دیگر حیدر رحیم، مسئول رسانه آستان مقدس علوی نیز تاکید کرد: مراسم برافراشتن پرچم حزن و عزا برگزار خواهد شد و برنامه ها و فعالیت های مختلفی برای میزبانی از زائران در حرم مطهر حضرت علی (ع) وجود خواهد داشت.

همزمان علی الحمدانی، فرمانده ستاد عملیات فرات مرکزی حشد شعبی عراق روز سه شنبه اعلام کرد: طرح ویژه تامین امنیت مراسم رحلت پیامبر اکرم (ص) در نجف اشرف با مشارکت نیروهای احتیاط آغاز شد. این طرح در چند محور و با پشتیبانی و حمایت همه معاونت ها و ادارات حشد شعبی آغاز شده است.

این فرمانده حشد شعبی بر اهمیت بهره برداری از موفقیت قابل توجه مراسم اربعین برای تقویت امنیت در سالروز رحلت پیامبر اکرم (ص) تاکید کرد.

وی در ادامه از به کارگیری نیروهای احتیاط و نیروهای ویژه و تلاش های اطلاعاتی در این زمینه هم خبر داد و گفت که طرح خدماتی نیز همزمان با طرح امنیتی برای موفقیت آمیز بودن این مراسم آغاز شده است.

کد خبر 5885457

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha