۲۴ شهریور ۱۴۰۲، ۱۹:۰۴

سرگئی لاوروف:

غرب، کشورها را فریب می‌دهد تا از موضعش درباره اوکراین حمایت کنند

غرب، کشورها را فریب می‌دهد تا از موضعش درباره اوکراین حمایت کنند

وزیر خارجه روسیه می‌گوید که غرب در تلاش برای جلب حمایت کشورهای جهان جهت حمایت از به اصطلاح «فرمول صلح اوکراین»، دست به فریبکاری می‌زند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه تاکید کرد که غرب برای جلب حمایت اکثریت کشورهای در حال توسعه جهان از طرح صلح اوکراین، دست به هر فریبکاری می‌زند.

لاوروف اظهار داشت: اخیراً آنها (کشورهای غربی) شروع کرده‌اند تا کشورهای جهان را به سمت حمایت از این فرمول بکشانند. محاسبات خصمانه آنها این است که با انسان‌های کاملاً ناشی که نه تنها در دیپلماسی بلکه در تعاملات معمول بین افراد بالغ بی‌تجربه هستند، سروکار دارند.

وی تاکید کرد: این فریب و مکر ساده هیچ نیازی به توضیح ندارد و فقط و فقط برای کشاندن کشورهای معمولی به حمایت از طرحی غیرواقع‌بینانه، روس‌هراسانه و مبتنی بر اولتیماتوم و تهدید و سپس مخفی شدن در لابه‌لای اسامی این کشورهای معمولی و گفتن این جمله است «می‌دانید حمایت از فرمول صلح کی‌یف، بین کشورهای آسیا، آفریقا و آمریکای لاتین در حال افزایش است»!

به گفته لاوروف، غرب همواره مدعی می‌شود که این به اصطلاح «فرمول صلح» تنها راه منجر به مذاکرات است. وی تصریح کرد: به هیچ وجه غافلگیر نشدم چون این روش‌ها دقیقاً همان روش‌های حیله‌گرانه‌ای است که غرب نه تنها درباره اوکراین بلکه درباره بسیاری از حوزه‌های سیاست جهان به آن متوسل می‌شود.

ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین نوامبر پارسال در اجلاس «جی ۲۰» گفت که کی‌یف برای رسیدن به صلح «طرحی دارد که شامل ۱۰ بند است.» از جمله این ۱۰ بند می‌توان به امنیت هسته‌ای غذایی و انرژی، تبادل تمام زندانیان و همچنین خروج نیروهای روسیه از اوکراین و بازگرداندن تمامیت ارضی این کشور اشاره کرد.

دیپلمات ارشد روسیه با انتقاد از این طرح آن را «ابتکاری غیرمنطقی» خواند.

کد خبر 5886709

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha