۲۴ شهریور ۱۴۰۲، ۲۱:۵۱

استاد حوزه علمیه:

شخصیت انسان وابسته به تقوا و روحیه مجاهدت است

شخصیت انسان وابسته به تقوا و روحیه مجاهدت است

قم- استاد حوزه علمیه با بیان اینکه شخصیت انسان وابسته به تقوا و روحیه مجاهدت است افزود:اگر انسان در این مسیرها قدم بردارد، خداوند نیز از وی مراقبت خواهد کرد و نخواهد گذاشت انسان سقوط کند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام والمسلمین محمد مهدی ماندگاری در مراسم شب شهادت امام رضا علیه السلام که در شبستان امام خمینی (ره) حرم مطهر حضرت معصومه (س) برگزار شد اظهار داشت: حجاب و عفاف از جمله ستون‌های حفظ خانواده در جامعه است و دستور خداوند نیز رعایت حجاب برای عدم فروپاشی خانواده و جامعه است.

استاد حوزه علمیه بیان داشت: با از میان رفتن حجاب در خانواده‌ها روابط منحرف در میان جامعه رواج پیدا می‌کند.

وی افزود: انسان باید به کلام الهی ایمان پیدا کند و پروردگار در بسیاری از شئون زندگی انسان دستوراتی دارد که باید این مسائل را شناخت و بر اساس آن عمل کرد.

ماندگاری بیان داشت: خداوند می‌فرماید نباید کج فکری داشت که این امر موجب عقبگرد انسان از مسیر الهی می‌شود.

استاد حوزه علمیه عنوان داشت: بسیاری از کسانی که به دنبال جمع کردن مال و اموال این دنیا هستند اگر از خدا غافل باشند در آخر کار دستشان خالی است و دارایی آنان فقط برای ورثه می‌ماند.

این کارشناس مذهبی ابراز داشت: بسیاری از هنرپیشه‌های جامعه نیز سال‌ها تلاش می‌کنند تا همراهان خود را در فضای مجازی افزایش دهند در صورتی که در زمان مرگ هیچکدام از این افراد به داد آنان نخواهد رسید.

وی با بیان اینکه خداوند می‌فرماید اگر وارد قلعه امنیت من شوید فکر و دل شما را آرام خواهم کرد افزود: انسان باید به قرآن مراجعه کند که فرمود قیمت شهدا بسیار زیاد است و به همین دلیل باید به شهدا اقتدا کرد و به دارایی و اموال دل خوش نکرد.

حجت الاسلام ماندگاری با بیان اینکه شخصیت انسان وابسته به تقوا و روحیه مجاهدت است افزود: اگر انسان در این مسیر قدم بردارد، خداوند نیز از وی مراقبت خواهد کرد و نخواهد گذاشت انسان سقوط کند.

وی ابراز داشت: اولین گام در مسیر خداوند پناه بردن به خدا از نفس خود است و گام دوم استئانه است، بدین معنا که خدایا فقط از تو مدد می‌خواهم که در مسیر الهی باشم که البته از الزامات این امر قدم گذاشتن در مسیر ائمه معصومین و قرآن کریم است.

این کارشناس مذهبی گفت: دنیا میدان مین شهوت و قدرت است که اگر انسان بخواهد نجات یابد، باید در مسیر ولی خدا گام نهد و در این مسیر استقامت داشته باشد و خداوند می‌فرماید اگر انسان پای ولی استقامت داشته باشد در این صورت خداوند نیز وی را یاری خواهد داد.

کد خبر 5886768

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha