۲۵ شهریور ۱۴۰۲، ۱۷:۱۱

آیت الله کعبی:

امام رضا (ع) به مردم درس تشخیص مؤمن و منافق داد

امام رضا (ع) به مردم درس تشخیص مؤمن و منافق داد

اهواز - عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری گفت: امام رضا (ع) از فرصت به‌وجود آمده برای گسترش اسلام اصیل استفاده کرد و به آگاهی بخشی، کادر سازی و ارائه نقشه راه شناسایی مومن و منافق پرداخت.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله عباس کعبی عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری ظهر امروز شنبه در مراسم شهادت امام رضا (ع) در مرکز علمی فرهنگی امام حسین (ع)، اظهار کرد: امام رضا (ع) خراسان را به مرکز گفت‌گوی تمدن‌ها و فرهنگ‌ها تبدیل کرد و از فرصت حضور خود در خراسان برای نشر اسلام در پرتو مدرسه اهل بیت (ع) بهره برد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه امام رضا (ع) شایسته لقب عالم آل محمد (ص) بود، گفت: امام رضا مدرسه علم، هدایت و بصیرت افزایی، صداقت، ولایت، وفاداری و اخلاص بود و در جهت فرهنگ سازی جامعه و تصحیح حرکت و مسیر جامعه تلاش کرد.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری عنوان کرد: پیامدهای حکومت طاغوتی ظالم تنها تأثیرگذاری بر عقاید مردم نبود بلکه بر اخلاق و ادب و رفتار مردم تأثیر منفی گذاشت لذا رد کردن، برائت جستن و مواجهه با طاغوت یکی از شروط ایمان است؛ طاغوت همان است که به ظلم و طغیان و تجاوز و فساد دامن می‌زند و مردم را تحقیر و ذلیل می‌کند.

وی با بیان اینکه طاغوت بنی عباس بدتر و سرسخت‌تر و ظالم تر از طاغوت بنی امیه بود، افزود: طاغوت بنی امیه ظاهر و علنی بود و می‌شد با وضوح با آن مقابله کرد اما طاغوت بنی‌عباس مملو از نفاق، شیطنت، حیله، تقلب و تبلیغات گمراه‌کننده بود.

آیت الله کعبی بیان کرد: بنی عباس در ظاهر به اهل بیت (ع) احترام می‌گذاشتند و ابراز محبت می‌کردند اما از این احترام ظاهری برای ظلم خود سوءاستفاده می‌کردند؛ طاغوت بنی عباس پیچیده و چندلایه بود و از مردم مستضعف پنهان می‌ماند.

وی گفت: امام رضا در دوره سه ساله ولایت عهدی خود سال‌های سختی را گذراند اما از فرصت به‌وجود آمده در خراسان برای مقابله با طاغوت و گسترش اسلام اصیل، مکتب اهل بیت (ع) و فرهنگ سازی استفاده کرد؛ امام در این راستا از طریق سخنرانی، آگاهی بخشی، کار تربیتی، کادرسازی و ارائه نقشه راه شناسایی مؤمن و منافق عمل کرد.

کد خبر 5887135

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha