۲۸ شهریور ۱۴۰۲، ۱۱:۱۲

رئیس کل دادگستری اردبیل:

۲۵ درصد نیروی انسانی دستگاه قضائی اردبیل جامعه ایثارگران هستند

۲۵ درصد نیروی انسانی دستگاه قضائی اردبیل جامعه ایثارگران هستند

اردبیل- رئیس کل دادگستری استان اردبیل گفت: بیش از یک چهارم نیروی انسانی دستگاه قضائی استان اردبیل اعم از قاضی و کارمند از جامعه ایثارگران جذب شده اند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام حسین کثیرلو صبح سه شنبه در دیدار با معاون وزیر دادگستری و مشاور وزیر کشور در امور ایثارگران اظهار کرد: ارائه خدمات قضائی عادلانه و درخور شأن و جایگاه خانواده‌های شهدا از مهمترین رویکردهای عملی دستگاه قضائی استان است.

وی با اشاره به جایگاه والای استان ولایی و حسینی اردبیل و نثار ۳۴۰۰ شهید والا مقام و ۷۵۰۰ نفر آزاده سرافراز دوران دفاع مقدس خاطرنشان کرد: خدمت در این استان به خانواده‌های این ایثارگران نعمت بسیار بزرگ و ارزشمندی است که نصیب خدمتگزاران شده و باید از این فرصت به نحو احسن در راستای خدمت رسانی مطلوب به آنان استفاده کنیم.

رئیس کل دادگستری استان اردبیل بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر لزوم حفظ عزت و کرامت خانواده‌های ایثارگران را یادآور شد و بیان کرد: رویکرد دادگستری استان در قبال خانواده‌های ایثارگران همواره مبتنی بر احترام و ارائه خدمات قضائی عادلانه و درخور شأن و جایگاه آنان بوده است و این برنامه راهبردی با بهره مندی از تمام ظرفیت‌های دستگاه قضائی استان با اهتمام مضاعف انجام می‌شود.

کثیرلو با ارائه گزارشی از اقدامات دستگاه قضائی استان در خصوص ارائه خدمت به جامعه ایثارگران گفت: در راستای اجرای قانون ایثارگران و با اتخاذ برنامه ریزی های مناسب بیش از یک چهارم نیروی انسانی دستگاه قضائی استان اعم از قاضی و کارمند از جامعه ایثارگران جذب شده و متناسب با توانمندی‌هایشان در پست‌های سازمانی مهم و حساس به خدمت گرفته شده اند.

وی افزود: در راستای تکریم خانواده‌های ایثارگران در مناسبت‌ها و به بهانه‌های مختلف دیدارهای متعددی با خانواده‌های آنان انجام و ضمن استماع مسائل و مشکلات آنان دستورات لازم قضائی برای رفع مشکلات آنان صورت می‌گیرد.

رئیس کل دادگستری استان اردبیل تصریح کرد: تسریع در رسیدگی به پرونده‌های ایثارگران و تعیین شعب ویژه رسیدگی به پرونده‌های حقوقی و کیفری ایثارگران، اهتمام خاص نسبت به اجرای قوانین اداری نسبت به کارمندان خانواده‌های ایثارگران از جمله مهمترین اقدامات دستگاه قضائی استان نسبت به جامعه ایثارگران است.

کثیرلو شناخت وظایف ذاتی و انجام صحیح و کامل آن در دفاع از حق و حقوق قانونی ایثارگران را یک مطالبه جدی دانست که باید مشاوران امور ایثارگران در دستگاه‌ها و نهادها به جد پی گیر آن باشند.

وی با اشاره به همکاری و هم افزایی مطلوب مابین مجموعه‌های قضائی و اجرایی استان که سبب کسب موفقیت در شاخص‌های عملکردی و نیز موجب جلب رضایتمندی و ایجاد امیدواری در بین آحاد مردم شود، گفت: مصادیق این همکاری در مناسبت‌ها و موضوعات مختلف به اثبات رسیده و امید است در آینده نیز در امر برگزاری انتخابات پیش رو با بهره مندی از فرمایشات رهبر معظم انقلاب در چهار رکن اساسی آن یعنی مشارکت، رقابت، امنیت و سلامت موفق عمل کنیم.

کد خبر 5889253

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha