۲۸ شهریور ۱۴۰۲، ۱۳:۵۰

معاون سیاسی سپاه:

جهاد تبیین اولویت راهبردی در برابر جنگ ترکیبی دشمن است

جهاد تبیین اولویت راهبردی در برابر جنگ ترکیبی دشمن است

زنجان- معاون سیاسی سپاه با اشاره به راه اندازی قرارگاه جهاد تبیین برای مقابله با جنگ ترکیبی استف گفت: جهاد تبیین اولویت راهبردی در برابر جنگ ترکیبی دشمن است.

به گزارش خبرنگار مهر، سردار یدالله جوانی ظهر سه شنبه در قرارگاه جهاد تبیین استان زنجان با بیان اینکه امروز تاکید رهبر معظم انقلاب جهاد تبیین و امید آفرینی است، گفت: در برابر جنگ ترکیبی، جهاد تبیین یک اولویت راهبردی دارد و باید مختصات این میدان و نبرد را بدانیم، کلمه قرارگاه به اعتبار همین جنگ است ولی این جنگ از نوع نرم است‌.

وی با بیان اینکه دشمن بر ایجاد یاس و بد بینی در جامعه تمرکز کرده است، افزود: در جنگ شناختی دشمن دنبال تصرف قلب‌ها و مغزها است و در این جنگ دشمن در پی ایجاد جابجایی و تبدیل محبت به تنفر و دوستی به دشمنی است.

معاون سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به آگاهی از جنگ شناختی تأکید کرد و گفت: اساس کار در جنگ شناختی تصویرسازی و اقناع‌سازی است و ما باید در این جنگ موقعیت‌شناس باشیم و فریب تصویرسازی‌های آن‌ها را نخوریم.

وی با اشاره به اینکه راه‌اندازی قرارگاه جهاد تبیین برای مقابله با جنگ ترکیبی است، ابراز کرد: دشمن با سرمایه‌گذاری فراوان و با تمرکز جنگ شناختی در حال انجام این جنگ است و همه ظرفیت‌ها باید در این جهاد به کار گرفته شود.

سردار جوانی یادآور شد: رهبر معظم انقلاب عبارت‌های تکان دهنده‌ای مثل ناتوی فرهنگی و تهاجم فرهنگی را سال‌ها پیش مطرح کردند و نتیجه غفلت از این‌ها نتایج امروز را به وجود آورد.

وی تصریح کرد: در جنگ ترکیبی اخیر دشمن منابع طبیعی ما را هدف قرار نمی‌داد بلکه راهبرد شناختی مهم‌ترین مشخصه این جنگ ترکیبی بود، لذا دشمن با ابزار فضای رسانه‌ای و بهره‌مندی از فضای مجازی به مبارزه با نظام اسلامی پرداخت.

معاون سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: مشکلات کشور محصول سیاست‌گذاری کلان نظام نیست، بلکه محصول توجه نکردن به سیاست‌ها و تدابیر رهبر معظم انقلاب است.

وی ادامه داد: ما مجموعه‌ای از موفقیت‌ها را داشتیم و در یک جهاتی هم موفقیت‌ها چشم گیر نبود و در مواردی هم مشکلاتی وجود دارد که برای مردم و نظام آزار دهنده است.

سردار جوانی با اشاره به اینکه شبکه‌سازی و گفت‌وگو یک ابزار مهم و تأثیرگذار به‌شمار می‌رود، عنوان کرد: از طریق جلسات متعدد با اقشار مختلف باید اطلس تبیینی تهیه شود و در این خصوص نیازمند حمایت و پشتیبانی هستیم تا در تقابل بین حق و باطل به گسترش حق کمک کنیم.

وی دلیل هجمه به دولت را قرار گرفتن در مسیر درست دانست و افزود: داشتن بصیرت برای تحقق جهاد تبیین ضروری است و دولت بر اساس فرمایش رهبر معظم انقلاب امروز را قربانی فردا نمی‌کند.

کد خبر 5889394

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha