۳۰ شهریور ۱۴۰۲، ۱۰:۳۴

مدیرکل صمت سیستان و بلوچستان خبر داد؛

افزایش مراودات تجاری و سرمایه‌گذاری با کشور عمان

افزایش مراودات تجاری و سرمایه‌گذاری با کشور عمان

زاهدان- مدیرکل صمت سیستان و بلوچستان گفت: مراودات تجاری و سرمایه گذاری استان در بخش های مختلف به خصوص برگزاری نمایشگاه‌های تخصصی با کشور عمان افزایش می‌یابد.

به گزارش خبرنگار مهر، ایرج حسن پور که به عنوان رئیس هیأت تجاری سیستان و بلوچستان به کشور عمان اعزام شده، صبح پنج شنبه در حاشیه این سفر در گفتگو با خبرنگاران افزود: جلسات مختلفی در قالب کارگروه‌های تخصصی با هدف توسعه روابط اقتصادی، تجاری، معدنی، سرمایه گذاری و برگزاری نمایشگاه‌های مشترک در مسقط و چابهار، ایجاد پارک علم و فناوری عمان در چابهار و پارک علم و فناوری ایران در مسقط، راه اندازی خط کشتیرانی مسافری و باری چابهار مسقط و همچنین بازدید از مراکز صنعتی و فرصتهای سرمایه گذاری در عمان، نمایشگاه مواد غذایی و سلامت و شرکتهای دانش بنیان و دیدار با مقامات اقتصادی و سرمایه گذاران این کشور در چند روز حضور هیئت تجاری و سرمایه‌گذاری ایرانی انجام شده است.

وی ادامه داد: روز گذشته نیز در ادامه کارگروه‌های تخصصی رئیس و نایب رئیس خانه معدن استان با معاون صنعت و تجارت عمان و همچنین جلسه‌ای باحضور مدیر کل بنادر و دریانوردی استان و مدیران گروه لجستیکی ASYD کشور عمان برگزار شد.

حسن پور ادامه داد:طی برگزاری جلسه مشترک با گروه لجستیکی ASYAD کشور عمان ظرفیت‌های تجاری و بندری استان سیستان و بلوچستان و بندر چابهار تشریح و زمینه‌های همکاری لجستیکی بنادر استان و شرکت اسیاد مورد بررسی قرار گرفت.

وی اضافه کرد: در دیدار مشترک، رئیس خانه معدن استان با مسئولین صنعت و معدن عمان فرصتهای سرمایه گذاری دوجانبه در بخش صنایع معدنی مورد ارزیابی قرار گرفت.

مدیر کل صمت سیستان و بلوچستان، خاطرنشان کرد: راهبری برنامه جامع لجستیک کشور عمان (SOLS) و راهبری ترمینال‌های بندری بنادر سویق، سلطان قابوس، دقم، صحار و مدیریت بندر خشک خزایین عمان توسط گروه لجستیکی ASYAD انجام می‌شود.

شایان ذکر است در این جلسه به صورت کارشناسی و فنی موارد همکاری‌های مشترک و راههای افزایش مراودات تجاری و رفع موانع و مشکلات به تفصیل بحث و بررسی شد.

کد خبر 5890881

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha