۳۱ شهریور ۱۴۰۲، ۱۸:۴۸

تحولات فلسطین؛

زخمی‌شدن ۲۲ فلسطینی در شرق غزه/ بازداشت ۵۲۰۰ نفر از ابتدای سال

زخمی‌شدن ۲۲ فلسطینی در شرق غزه/ بازداشت ۵۲۰۰ نفر از ابتدای سال

منابع فلسطینی از زخمی شدن شماری از فلسطینیان به دست نظامیان صهیونیست در شرق غزه خبر دادند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از فلسطین الیوم، وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد که تا این لحظه ۲۲ فلسطینی در شرق غزه به ضرب گلوله نظامیان اشغالگر اسرائیلی زخمی شدند.

بر اساس این گزارش، شماری از فلسطینیان در جریان یورش عصر امروز جمعه نظامیان صهیونیست به آنها در شرق غزه زخمی و مصدوم شدند.

نظامیان صهیونیست از داخل مواضع و خودروهای خود به سمت فلسطینیانی که در نزدیکی دیوار حائل در شرق غزه تجمع کرده بودند بمب های گازی و گاز اشک آور شلیک کردند.

یک کودک فلسطینی از ناحیه پا زخمی و به بیمارستان منتقل شده است.

این تجمع مسالمت آمیز برای هفتمین هفته متوالی در اعتراض به محاصره غزه و علیه جنایات رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان و مقدسات برگزار شد.

خبر دیگر اینکه کانون حمایت از اسرای فلسطینی طی بیانیه ای اعلام کرد که اشغالگران صهیونیست از آغاز سال جاری میلادی تاکنون بیش از ۵۲۰۰ شهروند فلسطینی را بازداشت کردند که بیش از ۵۰۰ تن آنان از اهالی جنین و اردوگاه جنین می باشند.

طبق این بیانیه، بیشترین بازداشت ها در کرانه باختری در آوریل سال جاری صورت گرفت و طی این ماه اشغالگران صهیونیست بیش از ۹۰۰ فلسطینی را اسیر کردند و این در حالی است که بیشترین بازداشت ها در شهر جنین و اردوگاه آن در ماه ژوئیه صورت گرفت؛ به گونه ای ای که نظامیان صهیونیست طی ماه مذکور دست به ۱۵۱ مورد بازداشت زدند.

این کانون بیان کرد که نظامیان رژیم صهیونیستی در حین بازداشت از تمامی سلاحها استفاده کردند و تمامی شیوه های شکنجه را به کار بستند.

از سوی دیگر موسی ابومرزوق عضو دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی حماس، تداوم تجاوزات نظامیان رژیم صهونیستی علیه ملت فلسطین در بخش های مختلف اراضی اشغالی؛ به ویژه کرانه باختری را محکوم کرد.

ابومرزوق تاکید کرد: شهادت ۶ نفر در طول یک روز در کرانه باختری در هم تنیدگی تار و پود فلسطینیان نوار غزه و جنین و اریحا و درستی و صحت باور مبتنی بر اینکه خون فلسطینیان موجب یکپارچگی ملت فلسطین علیه اشغالگران صهیونیست می شود را به اثبات می رساند.

وی یادآور شد: روی آوردن اشغالگران به استفاده از پهپادهای انتحاری در اردوگاه جنین نشانگر عمق بحران رژیم اشغالگر قدس در نتیجه اقدامات سلحشورانه مقاومت و درماندگی این رژیم از مقابله با این اقدامات است.

ابومرزوق با اشاره به تداوم تجاوزات دشمن صهیونیستی در میان سکوت محافل بین المللی و حقوقی، خاطرنشان کرد که مقاومت و جوانان مبارز این جنایات و تجاوزات را بی پاسخ نخواهند گذاشت.

وی تصریح کرد: لازمه این امر پشتیبانی از مقاومت و جوانان فلسطینی به ویژه توسعه نارنجک ها است و ترس و نگرانی رژیم صهیونیستی از این روند کاملا مشهود است؛ به نحوی که ارتش رژیم صهیونیستی تمامی نظامیان خود را به حالت آماده باش کامل درآورده است.

کد خبر 5891983

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha