۴ مهر ۱۴۰۲، ۱۱:۵۲

امیرعبداللهیان در گفت‌وگو با روزنامه ژاپنی:

ژاپن طرحی را برای احیای مذاکرات هسته‌ای پیشنهاد داده است

ژاپن طرحی را برای احیای مذاکرات هسته‌ای پیشنهاد داده است

وزیر امور خارجه کشورمان در گفت‌وگو با رسانه ژاپنی اعلام کرد که توکیو طرحی را برای آغاز مذاکرات هسته‌ای بین ایران و طرف‌های دیگر برجام از جمله آمریکا پیشنهاد داده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، «حسین امیرعبداللهیان»، وزیر امور خارجه ایران در گفت‌وگو با خبرگزاری کیودو ژاپن اعلام کرد که توکیو طرحی را برای احیای توافق هسته‌ای و مذاکرات بین ایران و طرف‌های دیگر برجام از جمله آمریکا پیشنهاد داده است.

به نوشته کیودو، امیرعبداللهیان در این گفتگو به جزئیات این طرح ژاپنی اشاره نکرده اما اعلام کرد که در زمان سفر تابستان امسال خود به توکیو و دیدار و گفت‌وگو با وزیر خارجه و نخست‌وزیر ژاپن در جریان این ابتکار ژاپن قرار گرفته است.

وزیر خارجه ایران با بیان اینکه «ما از نقش سازنده ژاپن در احیای توافق هسته‌ای حمایت می‌کنیم» افزود: هرگونه طرح و ابتکار ژاپن که با منافع ایران همسو باشد، از سوی تهران مثبت تلقی خواهد شد.»

امیرعبداللهیان با این حال تأکید کرد که «زیاده خواهی‌های آمریکا، انگلیس، فرانسه و آلمان در رابطه با توافق هسته‌ای موجب به تأخیر افتادن روند گفتگوها شده است.»

بنابر گزارش کیودو، از جمله دلایل دیگری که به گفته امیرعبداللهیان باعث توقف مذاکرات هسته‌ای شده، مداخله این کشورها در امور داخلی ایران است.

کد خبر 5895591

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • کرامت سلیمی ۱۲:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۴
      0 1
      چرا ژاپن؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ چرا ژاپن از سقوط برجام نگران است؟؟؟؟؟؟؟ مشکل ژاپن چیه و چه ریگی به کفش مقامات ژاپنیست.؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟