العرب خبر داد؛

سفر غیرعلنی «البرهان» و «حمیدتی» به عربستان/ توافق نزدیک است؟

سفر غیرعلنی «البرهان» و «حمیدتی» به عربستان/ توافق نزدیک است؟

روزنامه العرب چاپ لندن از توافق قریب الوقوع میان ژنرال عبدالفتاح البرهان فرمانده ارتش سودان و ژنرال حمیدتی فرمانده نیروهای واکنش سریع خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، روزنامه العرب لندن در امروز پنج شنبه در گزارشی از نزدیک بودن توافق میان دو طرف بحران سودان خبر داد.

این روزنامه در این باره نوشت: ژنرال عبدالفتاح البرهان فرمانده ارتش سودان و ژنرال حمیدتی فرمانده نیروهای واکنش سریع شامگاه گذشته وارد عربستان شده اند.

بنابراین گزارش، یکی از اهداف اصلی سفر البرهان و حمیدتی به عربستان که با میانجی‌گری «محمد بن سلمان» ولیعهد عربستان سعودی انجام شده، آغاز دور جدیدی از گفتگوها در راستای پایان دادن به جنگ سودان است.

به نوشته این روزنامه، ولیعهد عربستان سعودی بر مذاکرات میان فرمانده ارتش سودان و فرمانده نیروهای واکنش سریع که با هدف برقراری آتش بس و تعیین نقشه راه سیاسی برای پایان بحران در سودان برگزار می‌شود، نظارت خواهد کرد.

سفر اعلام نشده البرهان و حمیدتی به عربستان در شرایطی انجام شده که مقامات رسمی دو کشور سودان و عربستان ترجیح داده اند که درباره این دور از گفتگوها سکوت کرده و از رسانه‌ای شدن آن اجتناب کنند.

این سفر در شرایطی انجام شده که دور قبلی مذاکرات غیر مستقیم دو طرف بحران سودان با میانجی گری عربستان که در شهر جده در ماه مه گذشته برگزار شد، بدون هیچ نتیجه‌ای پایان یافته بود.

کد خبر 5897780

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha