۸ مهر ۱۴۰۲، ۱۲:۲۴

معاون استاندار اردبیل:

۳۰ هزار واحد مسکن تا پایان دولت سیزدهم در اردبیل تکمیل می‌شود

۳۰ هزار واحد مسکن تا پایان دولت سیزدهم در اردبیل تکمیل می‌شود

اردبیل- معاون امور عمرانی استاندار اردبیل گفت: ۳۰ هزار واحد مسکن در قالب طرح نهضت ملی تا پایان دولت سیزدهم در استان اردبیل تکمیل و افتتاح می‌شود.

سید کمال‌الدین میرجعفریان در گفت‌و گو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: ۳۵ درصد سبد خانوار متعلق به حوزه مسکن و پرداخت اجاره بها بوده که این رقم با توجه به تورم موجود به ۵۰ درصد رسیده است.

وی عمده دغدغه خانواده‌ها را تأمین سرپناه مناسب بیان کرد و گفت: دولت سیزدهم در ۲ سال گذشته تمام همت خود را به کار گرفته تا عملیات اجرایی ساخت و تحویل واحدهای مسکونی به تعداد چهار میلیون در سطح کشور انجام شود که در استان اردبیل نیز سهم ۳۰ هزار واحدی در شهرهای مختلف در نظر گرفته شده است.

معاون امور عمرانی استاندار اردبیل تصریح کرد: در قالب طرح نهضت ملی مسکن واگذاری زمین به رغم بالا بودن هزینه تأمین آن رایگان بوده و در این دولت یک کار رویایی به حقیقت پیوسته است.

میرجعفریان افزود: یک هزار هکتار زمین در قالب طرح نهضت ملی مسکن در اختیار سازندگان و پیمانکاران قرار گرفته تا امکان ساخت واحدهای مسکونی را با سرعت انجام دهند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: زمین رایگان به شکل ۹۹ ساله برای صاحبان این طرح واگذار می‌شود تا با آورده اولیه و پرداخت تسهیلات امکان ساخت ۳۰ هزار واحد در ۲ سال باقیمانده از دولت سیزدهم فراهم آید.

میرجعفریان اضافه کرد: در منطقه بنفشه‌درق اردبیل ساخت واحدهای مسکونی به صورت انبوه و با کیفیت مناسب آغاز شده و امیدواریم روند اجرایی آن با کیفیت و مطلوبیت سرعت بیشتری بگیرد.

معاون امور عمرانی استاندار اردبیل بیان کرد: در قالب طرح جوانی جمعیت برای خانواده‌های دارای سه فرزند و یا بیشتر تأمین زمین به مساحت ۲۰۰ هکتار انجام شده که در بخش مرکزی اردبیل شامل شهرستان‌های نیر، سرعین و نمین، در بخش مشگین‌شهر شامل شهر لاهرود، در بخش مغان شهر جعفرآباد و در حوزه خلخال و کوثر نیز در شهر خلخال واگذاری زمین انجام می‌شود.

وی در ادامه سخنان خود یادآور شد: دولت این هدیه ناقابل را تقدیم خانواده‌هایی کرده که به فرمایشات مقام معظم رهبری در فرزندآوری لبیک گفته و در این زمینه سعی کردند تا نظام را در افزایش جمعیت کمک و یاری رسانند.

معاون امور عمرانی استاندار اردبیل گفت: بانک‌های عامل موظف شدند برای صاحبان این زمین‌ها پرداخت تسهیلات را در قالب نهضت ملی انجام دهند تا ساخت و ساز مناسب و کیفی را در شهرهای مختلف شاهد باشیم.

کد خبر 5898330

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha