۱۲ مهر ۱۴۰۲، ۸:۲۰

در گفتگو با مهر مطرح شد؛

قطع برق مشکل عمده کشاورزان مرکزی/ ۲۲۵ هزار تن گندم خریداری شد

قطع برق مشکل عمده کشاورزان مرکزی/ ۲۲۵ هزار تن گندم خریداری شد

اراک- معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار مرکزی گفت: قطع برق مشکل عمده کشاورزان در سال زراعی گذشته بود که با توجه به ناترازی برق انتظار است تدابیر ویژه ای اندیشیده شود.

حسن میرزاخانی در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار داشت: ۲۵۵ هزار و ۵۰۰ تن گندم امسال از کشاورزان این استان خریداری شد که خرید این محصول در استان همسو با کشور روند افزایشی داشته است.

وی بیان کرد: با توجه به پیش‌بینی سازمان هواشناسی مبنی بر افزایش بارندگی‌ها در پاییز امسال و استفاده از بذر گواهی شده امید است تولید گندم سال آینده در مزارع دیم استان نسبت به سال جاری افزایش یابد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای استاندار مرکزی بیان کرد: افزایش کیفیت گندم استان مرکزی علاوه بر افزایش تولید این محصول از دیگر دستاوردهای سازمان جهاد کشاورزی استان است و با توجه به اینکه کیفیت محصول تولیدی استان نسبت به سایر استان‌ها از شرایط مناسبی برخوردار نیست، امید است با اقدامات و پیش‌بینی‌های این سازمان کیفیت این محصول نیز سال آینده روند افزایشی داشته باشد.

میرزاخانی با تاکید بر ترویج و توسعه آموزش کشاورزان استان گفت: لازم است کارشناسان سازمان جهاد کشاورزی از ظرفیت دهیاران نیز برای آموزش کشاورزان و افزایش کیفیت محصول گندم در استان بهره‌برداری لازم را داشته باشند.

وی یادآور شد: قطع برق از جمله مشکلات کشاورزان در سال زراعی گذشته بود و با توجه به ناترازی تولید برق در کشور، سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی برنامه‌ریزی لازم را در سال زراعی جدید در این حوزه انجام دهند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار مرکزی گفت: با توجه به اینکه در زمینه ذخیره‌سازی محصولات کشاورزی، ظرفیت‌های مناسبی در استان وجود دارد، در زمینه ذخیره‌سازی گندم در شهرستان‌ها ساوه و زرندیه محدودیت‌هایی وجود دارد که نیاز است رفع این مشکلات در دستور کار سازمان جهاد کشاورزی استان قرار گیرد.

میرزاخانی ادامه داد: بازسازی و نوسازی کمباین‌های استان مرکزی، نقش مهمی در افزایش تولید محصولات زراعی در استان داشته و نیاز است از ظرفیت کارخانه کمباین‌سازی استان برای بازسازی و نوسازی این ماشین‌آلات در استان بهره‌برداری لازم انجام شود.

کد خبر 5902137

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha