۱۳ مهر ۱۴۰۲، ۱۱:۴۸

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:

طلاب خراسان شمالی از محضر علمای برجسته کشوری بهره‌مند می‌شوند

طلاب خراسان شمالی از محضر علمای برجسته کشوری بهره‌مند می‌شوند

بجنورد_ نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی گفت: برنامه‌ریزی جهت بهره‌مندی طلاب حوزه علمیه استان از محضر اساتید برجسته کشوری در حال انجام است.

به گزارش خبرنگار مهر حجت‌الاسلام رضا نوری صبح پنج‌شنبه در آیین تودیع و معارفه مدیران مدارس علمیه امام صادق (ع) و امام خامنه‌ای خراسان شمالی که در سالن جلسات مرکز مدیریت حوزه استان برگزار شد، اظهار داشت: توطئه بنی‌امیه برای ورود احادیث جعلی با روشنگری و ایستادگی ائمه‌اطهار خنثی شد.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی تصریح کرد: تفکر اسلام ناب محمدی با رفتار علمی و عملی ائمه‌اطهار فراگیر شد.

امام جمعه بجنورد خاطر نشان کرد: امام عصر پرچم را پس از نواب خاص به نواب عام سپرد تا فرهنگ متعالی تربیت و گسترش اسلامی تداوم داشته باشد.

وی در ادامه افزود: روحانیت عَلَمِ دین را هیچگاه بر زمین نگذاشتند و خون دلی که علما در مسیر جمع‌آوری احادیث و جلوگیری از تحریف در طول تاریخ خوردند با حضور میدانی و در صحنه علمای عصر حاضر به نتایج الهی خوهد رسید.

حجت الاسلام نوری گفت: علمای دین و روحانیون مسیر نورانی تعالی دین زحمات زیادی را متحمل شده‌اند که در پیشگاه الهی ثبت و ضبط خواهد شد.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی اظهار کرد: دین اسلام امانت حقیقی و واقعی پیامبر مکرم اسلام است که همه تلاش‌ها جهت انتقال این میراث الهی از طریق علمای اسلام انجام شده است.

امام جمعه بجنورد با اشاره به اینکه روحانیت سرباز واقعی امام زمان (عج) هستند بر رنج و مرارت گسترده این قشر در این مسیر سخت و پر پیچ و خم تاکید کرد.

وی در ادامه مطرح کرد: حجت الاسلام سیدمحمد افشین‌فر مدیر سابق حوزه علمیه امام صادق (ع) فردی متدین، جهادی، انقلابی و دانشمند است.

حجت‌الاسلام نوری بیان داشت: تاسیس مدرسه علمیه تخصصی امام خامنه‌ای بجنورد از برکات سفر رهبری است.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی گفت: پیش از این حوزه‌های علمیه استان فقط تا پایه چهار و پنج به تربیت طلاب می‌پرداختند که پس از سخنان مقام معظم رهبری در سفر به استان و مطالبه ایشان امروز شاهد ارتقا تا پایه ۱۰ هستیم.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی با تقدیر از مدیریت صحیح و پیگیرانه مدیر سابق مدرسه امام خامنه‌ای گفت: برنامه‌ریزی جهت بهره‌مندی طلاب حوزه علمیه استان از محضر اساتید برجسته کشوری در حال انجام است تا در سال تحصیلی جاری، درس خارج فقه را در محضر اساتید برجسته کشوری حجت‌الاسلام و المسلمین مجتبی خامنه‌ای و آیت‌الله جواد مروی به صورت مجازی تلمذ کنند.

کد خبر 5903296

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha