۱۴ مهر ۱۴۰۲، ۱۰:۱۵

مدیر اجرایی منطقه آزاد قصرشیرین:

منطقه آزاد قصرشیرین آماده جذب سرمایه گذار داخلی و خارجی است

منطقه آزاد قصرشیرین آماده جذب سرمایه گذار داخلی و خارجی است

کرمانشاه- مدیر اجرایی منطقه آزاد قصرشیرین با اشاره به وجود زیرساخت‌های مناسب در مرزهای کرمانشاه، گفت: منطقه آزاد قصرشیرین آماده حضور سرمایه گذاران داخلی و خارجی است.

نادر نادری در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به برگزاری نشست مشترک فعالان اقتصادی ایران و اقلیم کردستان با حضور استاندار کردستان، رئیس اتاق بازرگانی ایران و عراق، سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در سلیمانیه، رئیس اتاق بازرگانی سلیمانیه، رئیس اتحادیه صادرکنندگان و واردکنندگان اقلیم کردستان عراق و دیگر مسئولان و فعالان حوزه اقتصادی، اظهار کرد: منطقه آزاد قصرشیرین و مرز پرویزخان دارای ظرفیت و زیرساخت‌های مناسبی برای سرمایه‌گذاری هستند و در حال حاضر بیشترین مراودات تجاری و ترانزیتی با کشور عراق و اقلیم کردستان از این مرز صورت می‌گیرد.

وی افزود: مرز پرویزخان تا پیش از پایان سال جاری به صورت رسمی فعالیت خویش را در امر واگذاری زمین و انعقاد قرارداد سرمایه‌گذاری با سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی آغاز خواهد کرد و تاکنون تعدادی از سرمایه‌گذاران اقلیم کردستان در مرز پرویزخان سرمایه‌گذاری کرده و از سرمایه‌گذاری خویش در این مرز رضایت خاطر دارند.

مدیر اجرایی منطقه آزاد قصرشیرین تصریح کرد: هم اکنون زیرساخت‌های لازم در زمینه آب، برق، گاز، راه و مخابرات در مرز پرویزخان وجود داشته و هزینه‌های تأمین آنها نیز در مقایسه با سایر کشورها بسیار ارزان‌تر است و سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی از حقوق برابر برای سرمایه‌گذاری در منطقه آزاد برخوردار هستند.

نادری با اشاره به آمادگی کامل منطقه آزاد قصرشیرین برای پذیرش سرمایه‌گذاران جدید از اقلیم کردستان در همه حوزه‌های اقتصادی و سرمایه‌گذاری، خاطر نشان کرد: در نظر داریم که در نخستین فرصت همایش سرمایه‌گذاری با دعوت از سرمایه‌گذاران اقلیم را قصرشیرین برگزار کنیم.

وی با تاکید بر لزوم حمایت‌های معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری بیان کرد: استان کرمانشاه اراده جدی برای ایجاد منطقه آزاد مشترک با اقلیم کردستان داشته و این امر از سوی استاندار کرمانشاه برای پیگیری و مذاکره مورد تاکید و پیگیری است.

مدیر اجرایی منطقه آزاد قصرشیرین گفت: در حال حاضر بیشترین مراودات تجاری بین ایران و عراق از مرز بین‌المللی پرویزخان صورت می‌گیرد و این مرز دارای ظرفیت‌های بالایی برای سرمایه‌گذاری است.

کد خبر 5903892

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha