۱۴ مهر ۱۴۰۲، ۱۵:۵۱

معاون وزیر جهاد کشاورزی:

یک میلیون هکتار از باغات کشور در دستور حذف وجایگزینی قرار دارد

یک میلیون هکتار از باغات کشور در دستور حذف وجایگزینی قرار دارد

ارومیه- معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور باغبانی گفت: از مجموع ۳ میلیون هکتار باغات کشور یک‌میلیون هکتار در دستور حذف وجایگزینی قرار دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدمهدی برومندی ظهر جمعه در بازدید از محصولات گلخانه‌ای در مهاباد اظهار کرد: از مجموع سه میلیون هکتار از باغ‌های کشور، حدود یک میلیون هکتار آن درجه ۳ بوده که در دستور حذف و جایگزینی قرار دارد.

وی اضافه کرد: ارتقای باغ‌های درجه ۲ به درجه یک نیز با تعیین ردیف بودجه و مشارکت باغداران و بخش خصوصی جز برنامه‌های تعیین شده است.

برومندی با اشاره به وجود روش‌های مدرن آبیاری و اصلاح کشت اظهار کرد: سالانه ۲۵ میلیارد مترمکعب صرف آبیاری صیفی و سبزیجات شده که با اصلاح روش‌های آبیاری می‌توان به پنج میلیارد مترمکعب کاهش داد.

معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور باغبانی در خصوص سرمازدگی و خسارت بخش باغی هم گفت: با معاونت‌های مربوطه، خسارت‌های بخش‌های مختلف ارزیابی و برای پرداخت به خسارت دیدگان به وزارت کشور و ستاد مدیریت بحران ارسال خواهد شد.

برومندی روز جمعه در سفری یک روزه علاوه بر بازدید از پروژه گلخانه مهاباد، از روند برداشت سیب درختی در مهاباد بازدید کرد و برای پیگیری و اختصاص تسهیلات مورد نیاز قول مساعد داد.

کد خبر 5904164

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha