۱۵ مهر ۱۴۰۲، ۱۳:۲۲

معاون وزیر علوم:

تبادلات دانشجویی از غرب به شرق سوق پیدا کرده است

تبادلات دانشجویی از غرب به شرق سوق پیدا کرده است

اصفهان-معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: تبادلات دانشجویی از غرب به سمت شرق در حال انجام است و دانشگاه‌های شرق جای خود را میان کشورهای برتر در حوزه جذب پیدا کرده‌اند.

به گزارش خبرنگار مهر، هاشم داداش‌پور ظهر شنبه در نشست مشترک دانشگاه اصفهان با هیئت بلندپایه وزارت آموزش عالی مالزی، اظهار داشت: با توجه به تغییرات جهانی باید جایگاه مراکز علمی را مشخص کنیم که بدون مرجعیت علمی تحقق مرجعیت اسلامی ممکن نخواهد شد پس باید به سمت مرجعیت علمی حرکت کنیم.

وی افزود: از سویی دیگر به اندازه سهم جمعیتی کشورهای اسلامی در موضوعات علمی فضا برای پیشرفت وجود دارد و بحث‌های علمی در حوزه تمدنی برخواسته از باورهای مشترک مسلمانان نیاز به توسعه دارد.

معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به ضرورت تبادل دانشجو به عنوان یکی از زمینه‌های همکاری دانشگاه‌های کشورهای مختلف، گفت: تبادلات دانشجویی از غرب به سمت شرق در حال انجام است و دانشگاه‌های شرق جای خود را میان کشورهای برتر در حوزه جذب پیدا کرده‌اند و در این میان امیدوارم فعالیت‌های خوبی بین دانشگاه‌های ایران و مالزی داشته باشیم البته امیدوارم فرصت دیدار دو وزیر فراهم شود.

توسعه روابط دیپلماسی علمی ایران و مالزی

رایزن علمی و پژوهشی جمهوری اسلامی ایران در جنوب شرقی آسیا و اقیانوسیه نیز در این نشست اظهار داشت: برای رونق توسعه و روابط به ویژه در حوزه دیپلماسی علمی همکاری‌های ایران و مالزی اتفاقات خوبی خواهد افتاد و اشتراکات بسیاری میان این دو وجود دارد.

وی خاطر نشان کرد: امروز جوامع ما از دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی انتظاراتی برای رفع مشکلات جوامع بشری دارند و بعد از دوران کرونا و مشکلاتی که در اوکراین و روسیه اتفاق افتاد نشان داد که مشکلات با راه‌های علمی و آکادمیک قابل حل است.

محسن صراف با بیان اینکه بعد از چند ماه فعالیت فشرده بین دانشگاه‌های مالزی و دانشگاه اصفهان به مدل جدیدی از تفاهم‌نامه‌ها رسیده است، گفت: ظرفیت‌های علمی آموزشی و فرهنگی دو کشور امروز آماده جهش برای توسعه است و مسیر باید برای این توسعه هموار شود و مسئولان باید کمک کنند تا مردم از این همکاری بهره‌برداری کنند البته ما نیز آمادگی هرگونه همکاری را در این زمینه خواهیم داشت.

کد خبر 5904821

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha