دمشق اعلام کرد؛

تلاش ناکام رژیم صهیونیستی برای منحرف کردن اذهان از جنایت غزه

تلاش ناکام رژیم صهیونیستی برای منحرف کردن اذهان از جنایت غزه

وزارت خارجه سوریه ضمن محکوم کردن تجاوز موشکی رژیم صهیونیستی به دو فرودگاه دمشق و حلب، این اقدام خصمانه را تلاش ناکام این رژیم و حامیانش برای منحرف کردن توجهات از جنایت غزه توصیف کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری سانا، وزارت امور خارجه سوریه اعلام کرد که تجاوز رژیم صهیونیستی به فرودگاه‌های بین‌المللی دمشق و حلب، در چارچوب تداوم سیاست اشغالگرانه رژیم صهیونیستی و حامیان آن و تلاش ناکام این رژیم برای صادر کردن بحران‌های داخلی و منحرف کردن توجهات از جنایات جنگی و جنایت علیه بشریت در نوار غزه قرار دارد.

در بیانیه وزارت امور خارجه سوریه آمده است که این وزارتخانه رئیس شورای امنیت و دبیرکل سازمان ملل را در جریان تجاوز رژیم صهیونیستی به فرودگاه‌های دمشق و حلب قرار داده است؛ تجاوزی که منجر به آسیب دیدن باندهای فرود دو فرودگاه غیرنظامی، ارعاب مسافران، به خطر افتادن جان آنها و امنیت هواپیمایی کشوری و از کار افتادن این دو فرودگاه شد.

این بیانیه می‌افزاید: این تجاوز رژیم اشغالگر اسرائیل در چارچوب تداوم سیاست‌های اشغالگرانه این رژیم و حامیان آن و ادامه ارتکاب جنایات و نقض جدی قوانین بین‌المللی و منشور ملل متحد قرار دارد و بیانگر قلدرمآبی اسرائیل و تداوم اهانت آن به قوانین بین المللی است.

وزارت خارجه سوریه تأکید کرد: این تجاوز همچنین در چارچوب تلاش‌های مستمر رژیم اشغالگر اسرائیل برای صدور بحران‌های خود، ملتهب کردن اوضاع در منطقه و منحرف کردن توجهات از جنایات جنگی، جنایت علیه بشریت و قتل‌عام فلسطینیان بی‌گناه در نوار غزه و هدف قرار دادن تمام زیرساخت‌های انسانی و حتی نهادهای متعلق به «آنروا» قرار دارد.

این وزارتخانه همچنین بر ضرورت پایان دادن به جنایات رژیم اشغالگر اسرائیل که ملت‌های منطقه طی دهه‌های متمادی از آن رنج برده‌اند و پاسخگو کردن مقامات این رژیم در قبال جنایاتش تاکید و اعلام کرد: سه کشور غربی عضو دائم شورای امنیت، باید از حمایت کورکورانه از رژیم اشغالگر اسرائیل و سیاست‌های گزینشی خود دست بردارند.

کد خبر 5910057

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha