۲۴ مهر ۱۴۰۲، ۹:۰۵

معاون اداره‌کل ورزش و جوانان استان زنجان اعلام کرد؛

اعزام کاروان ۹ نفره زنجان به بازی‌های پاراآسیایی هانگژو

اعزام کاروان ۹ نفره زنجان به بازی‌های پاراآسیایی هانگژو

زنجان- معاون ورزشی اداره‌کل ورزش و جوانان استان زنجان، از اعزام کاروان ۹ نفره زنجان به چهارمین دوره بازی‌های پاراآسیایی ۲۰۲۲ چین خبر داد.

غفار امانی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، با اشاره به اینکه بعد از برگزاری اردوهای متعدد در شهرهای مختلف کشورمان، سرانجام ترکیب کاروان اعزامی از ایران به چهارمین دوره بازی‌های پاراآسیایی ۲۰۲۲ هانگژو چین مشخص شد، گفت: سهم استان زنجان در این دوره از رقابت‌ها ۷ ورزشکار، یک سرمربی و یک داور است.

وی با یادآوری اینکه زنجان جزو استان‌هایی است که در ورزش جانبازان و معلولان حرف‌های زیادی برای گفتن داشته و تا به امروز توانسته است در رشته‌ها و رویدادهای مختلف به موفقیت‌های ارزنده‌ای دست یابد، اظهار کرد: بسکتبال با ویلچر، تیراندازی، بوچیا، دوچرخه‌سواری و … از جمله رشته‌هایی است که ورزشکاران استان زنجان از جایگاه خوبی برخوردار هستند.

این مسئول با بیان اینکه در این دوره از بازی‌های پاراآسیایی ۲۰۲۲ هانگژو چین قرار است ۲۱۱ ورزشکار از ایران در قالب ۱۶ رشته ورزشی بخش مردان و ۱۱ رشته ورزشی بخش بانوان به مصاف حریفان خود در قاره کهن بروند، تصریح کرد: سهم ورزش استان زنجان از این رقابت‌ها اعزام ۷ ورزشکار به همراه یک داور و یک سرمربی است.

امانی در خصوص نفرات اعزامی از استان زنجان به چهارمین دوره بازی‌های پاراآسیایی ۲۰۲۲ هانگژو چین، یادآور شد: رقیه امیری به همراه سمیرا خالقی و محسن بیگدلی در رشته بسکتبال با ویلچر، فرشید استجلو در رشته بوچیا، رقیه شجاعی در رشته تیراندازی، رؤیا سلطانی در رشته پا را قایقرانی و مهدی محمدی در رشته پا را دوچرخه‌سواری به عنوان ورزشکار از استان زنجان در این رقابت‌ها حاضر خواهند بود.

معاون ورزشی اداره‌کل ورزش و جوانان استان زنجان با اشاره به اینکه رقیه مصطفوی به عنوان داور رشته والیبال نشسته و فرهاد عصفوری نیز به عنوان سرمربی تیم‌ملی پا را دوچرخه‌سواری در چهارمین دوره بازی‌های پاراآسیایی حضور خواهند داشت، ادامه داد: این مسابقات قرار است از ۳۰ مهرماه تا ۶ آبان‌ماه در هانگژو چین برگزار شود.

وی با بیان اینکه این دوره از رقابت‌ها به دلیل شیوع ویروس کرونا به یک سال تأخیر برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: کاروان ورزش ایران با نام «فرزندان ایران» و با شعار «ایمان، ایران، افتخار» در این دوره از بازی‌ها حضور خواهد یافت.

کد خبر 5912802

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha