۲۹ مهر ۱۴۰۲، ۱۲:۱۷

قائم مقام رییس دانشگاه آزاد خبرداد:

۲۸ دفتر تقریب مذاهب در واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی فعال هستند

۲۸ دفتر تقریب مذاهب در واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی فعال هستند

قائم مقام رییس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: در حال حاضر ۲۸ دفتر تقریب مذاهب در استان های دانشگاه آزاد اسلامی مشغول به فعالیت هستند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دانشگاه آزاد اسلامی، دکتر علی سروری مجد قائم مقام دانشگاه آزاد اسلامی با آیت اله غلامعلی صفایی بوشهری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر دیدار کرد.

سروری مجد با ارائه گزارشی از اقدامات دانشگاه آزاد اسلامی گفت: یکی از برنامه های دانشگاه آزاد اسلامی تقریب مذاهب است. با اهتمام و پیگیری های تیم مدیریتی دانشگاه و تلاش های حجت الاسلام سید حامد علم الهدی رییس گروه تخصصی دفتر تقریب مذاهب دانشگاه اکنون ۲۸ دفتر تقریب مذاهب در استان های کشور فعال است که کارگاه های متعددی برای اساتید، کارکنان و دانشجویان برگزار می کند.

وی با بیان اینکه حدود ۶۶ هزار نفر از برادران اهل سنت در دانشگاه آزاد اسلامی مشغول به تحصیل یا فعالیت هستند، اظهار کرد: به گمان برخی، این اقدام دانشگاه در ایجاد دفتر تقریب مذاهب، چندان ضروری نبود، اما در دوره اغتشاشات نشان داد که یکی از عوامل حاکم بودن آرامش و عقلانیت در دانشگاه آزاد اسلامی، وجود همین دفاتر و برگزاری کارگاه ها بود.

سروری مجد با بیان اینکه در برگزاری کارگاه ها از اساتید اهل سنت به نام و متعهد به نظام شکوهمند اسلامی ایران بهره گرفته شد، افزود: خطرات اقدامات دشمن در این کارگاه به نحو احسن از زبان خود اهل تسنن بازگو شد که سبب هوشیاری دانشجویان و همکاران شد.

قائم مقام دانشگاه آزاد اسلامی تأسیس موسسه امامت و مهدویت را از دیگر اقدامات این دانشگاه عنوان کرد و گفت: ابتدا این مؤسسه در ایام متصل به ولادت مولای متقیان فعالیت داشت، اما امروز در ۳۱ استان کشور و واحدهای بزرگ استان تهران و در مجموع ۴۰ دفتر مشغول فعالیت است.

وی با اشاره به راه اندازی مدارس سعادت در دانشگاه آزاد اسلامی خاطرنشان کرد: این مدارس با نیت خالص و مسئولیت اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی، به دور از درآمدزایی و براساس طرح ۴+۳ ایجاد شده است تا دوره متوسطه دوم را به دوران دانشجویی پیوند بزند. در این طرح، تحصیل افراد در یک سیستم آموزشی کامل دیده شده است و دانش آموزان با اتصال به دانشکده های معارف دانشگاه، مستقیماً وارد دانشگاه می شوند که نوعی آموزش تلفیقی خواهد بود. تاکنون ۱۲ مدرسه دایر شده که خدمتی از سوی دانشگاه آزاد اسلامی به فرهنگ دینی کشور خواهد بود.

سروری مجد، تأسیس پردیس دانشگاهی را دیگر اقدام مهم دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر دانست و افزود: پردیس عسلویه علاوه بر رفع نیاز آموزشی این شهرستان و جذب دانشجو، حلقه واسط و اتصال دیگر واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی به بخش صنعت به ویژه عسلویه است.

وی با بیان اینکه مدیریت دانشگاه با دغدغه مندی مسائل دانشگاه را پیگیری می کند، گفت: این تلاش‌ها، نتایج ارزشمندی را نصیب دانشگاه کرده است، به طور مثال پنج سال پیش، بودجه کل دانشگاه آزاد اسلامی ۵ هزار میلیارد تومان بوده، اما امروز این رقم به ۳۳ هزار میلیارد افزایش یافته است که نشان از توسعه فعالیت ها و انجام مطلوب امور دارد.

سروری مجد ادامه داد: معیشت کارکنان و اعضای هیأت علمی نیز از دیگر مسائل مورد توجه بوده است که در این مدت نزدیک به ۳۰۰ درصد حقوق همکاران افزایش یافته است.

کد خبر 5917503

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha