۲ آبان ۱۴۰۲، ۹:۳۰

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت اردبیل:

اردبیل در مسیر صنعتی شدن حرکت می‌کند

اردبیل در مسیر صنعتی شدن حرکت می‌کند

گرمی - مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل گفت: با وجود ظرفیت‌های ممتاز و بکر نیروی کار و قابلیت‌های متعدد استان اردبیل در مسیر صنعتی شدن در حرکت است.

به گزارش خبرنگار مهر، مسعود ایرانی صبح سه‌شنبه در بازدید از واحدهای تولیدی صنعتی در شهرستان گرمی و مشگین شهر اظهار کرد: وجود واحدهای تولیدی متعدد در شهرستان‌های اردبیل این استان را در مسیر صنعتی شدن قرار داده و در آینده نزدیک اردبیل به یک استان تولیدی – صنعتی تبدیل می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در ماه‌های اخیر مشکلی برای یکی از واحدهای بزرگ تولیدی شهرستان گرمی پیش آمده بود، خاطرنشان کرد: بررسی مشکلات این واحد تولیدی و صنعتی در دستور کار مسئولان استان قرار گرفت و در اسرع وقت نسبت به راه اندازی مجدد آن اقدام و کارگران به خط تولید بازگشتند.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت اردبیل لازمه صنعتی شدن استان را همراهی مسئولان و مدیران سازمان صنعت، معدن و تجارت اعلام کرد و گفت: در این راستا مجموعه صنعت، معدن و تجارت استان با همکاری دستگاه‌های اجرایی و بانک‌های عامل استان با تلاش مستمر بر محقق شدن این امر، اهتمام ویژه ای را در دستور کار دارد.

ایرانی تسهیل و رفع موانع تولید صنعتگران استان و نقش آنها را در ایجاد اشتغال برای جوانان استان با تقویت واحدهای تولیدی صنعتی یادآور شد و بیان کرد: مدیران واحدهای تولیدی صنعتی با استفاده از ظرفیت استان به لحاظ موقعیت جغرافیایی و هم مرز بودن با جمهوری آذربایجان و نزدیکی به کشور روسیه باید در تولید محصولات با کیفیت و مورد نیاز منطقه، بسته بندی مناسب محصولات تولیدی در راستای تقویت صادرات غیر نفتی توجه ویژه داشته باشند.

وی ظرفیت مهم تولیدی و اشتغال واحد تولیدی کامیون و کامیونت در مشگین شهر را مناسب ارزیابی کرد و افزود: این کارخانه در زمینه تولید کامیون و کامیونت فعالیت دارد و در ایجاد اشتغال و توسعه اقتصادی منطقه بسیار حائز اهمیت است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل اضافه کرد: در راستای پیگیری مسائل و نیازمندی‌های این کارخانه و واحد تولیدی بازدیدهای مستمر با حضور مسئولان استانی و کشوری انجام می‌شود.

کد خبر 5920223

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • IR ۰۹:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۳
      3 0
      در اکثر استانها بیشتر کارخانه ها رادر مرکز استان احداث می کنند ولی در اردبیل بر عکس شده بیشتر به شهرستانهای استان می رسند