۲ آبان ۱۴۰۲، ۱۵:۰۸

تهیه‌کننده سینمای کوتاه با مهر مطرح کرد؛

دلیل اشتیاق فعالان سینمای بلند برای حضور در فیلم‌های کوتاه چیست؟

دلیل اشتیاق فعالان سینمای بلند برای حضور در فیلم‌های کوتاه چیست؟

میثم زرقانی تهیه‌کننده و مدیرتولید فعال در سینمای کوتاه، به ارایه توضیحاتی درباره اشتیاق فعالان سینمای بلند برای حضور بیشتر در فرآیند تولید فیلم‌های کوتاه پرداخت.

میثم زرقانی تهیه‌کننده و مدیر تولید فعال در سینمای کوتاه، در گفت‌وگو با خبرنگار مهر درباره ارزیابی خود از وضعیت کنونی تولید فیلم‌های کوتاه گفت: با توجه به اینکه من هم برای تلویزیون فیلم‌های کوتاه تهیه کرده و هم در سینمای مستقل کوتاه، سالانه حدود ۲۰ فیلم تهیه و تولید می‌کنم، مساله همیشگی ما فیلمنامه خوب است که اگر فیلمنامه‌ای خوب باشد، حتماً با امکانات و تکنولوژی‌های امروزی، فیلمی خوب از آب درمی‌آید.

تهیه‌کننده «مرثیه آیدا» درباره حمایت از سینمای کوتاه، بیان کرد: در حال حاضر، فیلم‌های کوتاه ما از لحاظ کیفی و فنی نمره قابل‌قبولی نه تنها در سطح کشور بلکه در وسعت جهانی دارند که به اعتقاد من، مسئولان باید نگاه ویژه‌ای به منظور تخصیص بودجه در این عرصه داشته باشند.

زرقانی درباره سختی‌های ساخت فیلم کوتاه توضیح داد: کار در سینمای کوتاه پر از لذت و شکوفایی و خلاقیت است که عمدتاً نیز در محدودیت زمان و تجهیزات صورت می‌گیرد اما چگونگی پرداخت به موضوع و کار تیمی در شرایط مختلف، خیلی مهم است، هرچند فیلمسازان کوتاه دیگر مثل گذشته نیستند و دسترسی آسان آنها به هر آنچه برای خلق یک اثر نیاز دارند، این شرایط را کمی تغییر داده است. به طوری که امروزه، عوامل حرفه‌ای سینمای بلند نیز اشتیاق بیشتری نسبت به همکاری در گروه‌های تولید فیلم کوتاه نشان می‌دهند و از طرفی دیگر، صنف‌های مختلف، بودجه یک فیلم کوتاه را با بودجه‌های کلان فیلم بلند قیاس می‌کنند!

وی تاکید کرد: در این مورد، اهمیت مدیر برنامه‌ریزی و مدیر تولید حرفه‌ای نمایان می‌شود و از آنجایی که فیلمسازان نسبت به حضور مدیر برنامه‌ریزی و مدیر تولید بی اعتنا هستند، دچار مشکلات بودجه‌ای می‌شوند.

تهیه‌کننده مستند «چراغ راه» در پاسخ به اینکه جشنواره فیلم کوتاه تهران چقدر می‌تواند به اهداف فیلمسازان کمک کند و آیا به رشد فیلمساز کمکی می‌کند یا خیر، گفت: انجمن سینمای جوانان ایران، این روزها بسترهای مناسبی برای رویدادهای سینمای کوتاه فراهم کرده است که امیدوارم این مسیر ادامه‌دار و پرتوجه باشد و نقطه اوج این اقدامات، برگزاری جشنواره فیلم کوتاه تهران و جشنواره‌های منطقه‌ای در سراسر کشور است. به اعتقاد من، جشنواره‌های فیلم کوتاه مکانی برای تعامل و آشنایی فیلمسازان و عوامل دست‌اندرکار با یکدیگر است، همچنان که من در جریان چهلمین جشنواره فیلم کوتاه تهران، با عوامل تولید خوبی آشنا شدم و مذاکراتی برای کارهای آینده داشته‌ام.

وی در پایان برای بهبود وضعیت سینمای کوتاه پیشنهاد داد: فیلمسازهای سینمای کوتاه باید بدانند که مهم‌تر از تجهیزات فیلمسازی، فیلمنامه و محتوای خوب برای تولید یک اثر است؛ اینکه فیلم را به چه دوربین و با چه کیفیت تصویری بسازید که هزینه‌های کلان رقم بزند، مهم نیست بلکه به اعتقاد من، کیفیت و محتوای اثر مهم‌تر است.

کد خبر 5920614

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha