۵ آبان ۱۴۰۲، ۱۴:۵۵

امام جمعه زنجان:

عملیات مقاومت فلسطین دفاعی مشروع و منطبق با قوانین بین المللی است

عملیات مقاومت فلسطین دفاعی مشروع و منطبق با قوانین بین المللی است

زنجان-امام جمعه زنجان گفت: عملیات مقاومت فلسطین دفاعی مشروع و منطبق با قوانین بین المللی است.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله علی خاتمی در خطبه‌های این هفته نمازجمعه زنجان، مقاومت را حق مسلم مردم مظلوم فلسطین عنوان کرد و افزود: اسرائیل بعد از گذشته این مدت، ثابت کرد که جرأت جنگ تن به تن را نداشته و همواره به آمریکا متکی بوده است.

وی با تاکید بر اینکه امروز در سراسر جهان، اقدامات جنایتکارانه رژیم غاصب اسرائیل علیه مردم مظلوم فلسطین به ویژه غزه محکوم می‌شود، تصریح کرد: متاسفانه برخی با توجه به اینکه تحت تاثیر شبکه‌های معاند و جنگ رسانه‌ای قرار گرفته و اظهار می‌کنند که ابتدا فلسطین این جنگ را آغاز کرد.

امام جمعه زنجان با یادآوری اینکه مردم مظلوم فلسطین این حق را دارند که در برابر جنایات رژیم غاصب اسرائیل مقاومت کنند و این دفاع از خود در حدود ۷۵ سال است که ادامه دارد، اضافه کرد: عملیات مقاومت فلسطین دفاعی مشروع و منطبق با قوانین بین المللی است.

خاتمی افزود: امروز بیش از ۵۰ درصد شهدای بمباران غزه را کودکان و زنان تشکیل می‌دهند، حال چگونه است که برخی می‌پندارند فلسطین این حق را که بخواهد از خود دفاع کند را ندارد.

وی به محاصره ۱۸ ساله غزه توسط رژیم غاصب اسرائیل اشاره کرد و با بیان اینکه مردم مظلوم فلسطین به مدت ۷۵ سال است که هر جنایتی را از سوی رژیم صهیونیستی متحمل شده‌اند، خاطرنشان کرد: سئوالی که امروز باید از جامعه جهانی پرسید، این است که با کدامین مجوز ۶۰۰۰ بمب با وزن یک تن و ساخت آمریکا باید بر سر کسانی که در بیمارستان بودند، فرود می‌آمد، مگر بیمارستان یک منطقه نظامی بود.

آیت‌الله خاتمی در ادامه به نقش آموزش و پرورش، سازمان‌های فرهنگی و نیز پایگاه و مساجد در راستای تعالی و رشد نوجوانان اشاره کرد و یادآور شد: بی‌تردید یکی از مطمئن‌ترین بسترهای رشد دینی نوجوانان، بسیج دانش‌آموزی است، به همین خاطر ۱۳ آبان به عنوان روز دانش‌آموز هر سال باید پرشورتر و پربارتر از سال‌های گذشته برگزار شود.

کد خبر 5923021

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha