۱۱ آبان ۱۴۰۲، ۱۲:۳۵

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی مازندران:

مشکلی برای تامین بذر کلزا در مازندران وجود ندارد

 مشکلی برای تامین بذر کلزا در مازندران وجود ندارد

ساری- سرپرست سازمان جهاد کشاورزی مازندران با اشاره به شروع کشت پاییزه نظیر کلزاکاری گفت: مشکلی برای تامین بذر کلزا در استان وجود ندارد.

به گزارش خبرنگار مهر، بابک مؤمنی پیش ازظهر پنجشنبه در جلسه کشت پاییزه گفت: مدیران جهاد کشاورزی شهرستان‌ها باید پایش میدانی در حوزه کشاورزی شهرستان داشته باشند و به مسئولان مراکز جهاد کشاورزی اعلام کنند حضور جدی در کنار کشاورزان و واحدهای تولیدی داشته باشند.

وی با بیان اینکه اگر قرار باشد همکاران مراکز جهاد کشاورزی فقط در مراکز بنشینند و وارد عرصه نشوند، نمی‌توانند از عهده مسائل بخش کشاورزی بربیایند، ادامه داد: ما وظیفه داریم کرامت مردم بویژه کشاورزان را حفظ کنیم و در راستای رفع دغدغه‌های آنان گام برداریم.

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی مازندران اظهار کرد: انتظار بنده از شرکت زراعی دشت ناز خیلی زیاد است و باید فرق این مجموعه با سایر شرکت‌های خصوصی مشخص باشد و شرکت دشت ناز باید مسؤولیت ملی در بحث تأمین بذر داشته باشد.

وی با بیان اینکه در تأمین بذر کلزا مشکلی وجود ندارد و با توجه به اعلام قیمت خرید تضمینی کلزا می‌تواند جایگزین کشت گندم باشد چراکه ظرفیت جایگزین کشت کلزا به جای گندم وجود دارد، افزود: تا پایان آذرماه فرصت کشت محصولات پاییزه وجود دارد و توصیه کشت برای میزان بذر مصرفی می‌تواند از جو روانی که ایجاد شد جلوگیری کند.

وی بر کشت گیاهان دارویی در استان تاکید کرد و افزود: گیاهان دارویی ظرفیت آینده استان است و در سال‌های گذشته در حوزه عملیاتی به آن پرداخته نشد.

مؤمنی ادامه داد: استعدادهای خوبی در حوزه کشت گیاهان دارویی در استان وجود دارد و پایلوت‌هایی را در مناطقی که این ظرفیت وجود دارد و به آن توجه نشده است می‌توان انجام داد و در توسعه آن گام برداشت.

وی با بیان اینکه استفاده از ظرفیت کشاورزان پیشرو مدنظر قرار گیرد و در صدد هستیم مجمع کشاورزان پیشرو را در جهاد کشاورزی استان داشته باشیم، گفت: از ظرفیت کشاورزان پیشرو در پیشبرد اهداف بخش کشاورزی استفاده شود

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی مازندران اظهار کرد: پایلوت استفاده از کشاورزی دانش بنیان و کشاورزی دقیق را ایجاد کنیم.

کد خبر 5928389

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha