به دلیل اختلاف در اجرای قانون؛

دستور اجرایی دولت بایدن بیمارستان‌ها را عصبانی کرد

دستور اجرایی دولت بایدن بیمارستان‌ها را عصبانی کرد

بزرگترین گروه لابی‌گری بیمارستان های آمریکا از دولت جو بایدن بابت دستورالعمل جدید منع تهیه کنندگان خدمات پزشکی در استفاده از ردیاب ها برای رصد کاربران در وب سایت ها شکایت کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، اتحادیه بیمارستان آمریکایی(AHA) همراه اتحادیه بیمارستان تگزاس و دو سیستم بهداشت غیرانتفاعی این ایالت شکایتی علیه وزارت بهداشت و خدمات انسانی آمریکا (HHS) در دادگاه فدرال ثبت کرده اند. این شکایت، آژانس فدرال را به تجاوز از حد اختیارات خود هنگام صدور دستورالعمل مذکور کرده است.

دستورالعمل ذکره شده به تهیه کنندگان خدمات بهداشتی هشدار می دهد استفاده از فناوری های طرف ثالث مانند گوگل یا متا برای جمع آوری و تحلیلی IP آدرس ها دیگر اطلاعات بازدیدکنندگان از وب سایت ها یا اپ هایشان نقض «قانون قابلیت انتقال و مسئولیت بیمه سلامت»(HIPAA) است.

طبق قانون فدرال افشای عمومی اطلاعات بهداشتی افراد ممنوع است تا به این ترتیب از شهروندان در مقابل تبعیض و عواقب منفی دیگر محافظت شود.

چاد گلدر معاون مشاور عمومی AHA که نمایندگی گروهی متشکل از ۵ هزار بیمارستان درسر اسر کشور برعهده دارد اعلام کرد HHS عامل چند اقدام اجرایی تحت این دستورالعمل است. مجازات های درنظر گرفته شده برای تخطی از آن نیز سنگین است و ممکن است مبلغ جریمه به هزاران دلار برسد.

هدف از شکایت مذکور اعلام این است که اطلاعات جمع‌آوری‌شده توسط ردیاب‌های طرف ثالث، مانند گوگل آنالایتیکز یا متا پیکسل، «اطلاعات سلامتی قابل شناسایی فردی» نیستند، که توسط HIPAA محافظت می‌شود. همچنین خواستار یک دستور دائمی است که HHS را از اجرای دستورالعمل منع کند.

کد خبر 5930567

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha