۲۲ آبان ۱۴۰۲، ۱۱:۲۵

کشف دومین اسلحه کالیبر ۲۲؛

«هورنت» مرگبار حیات وحش دنا را نشانه گرفت/ شلیک به زندگی در سکوت

«هورنت» مرگبار حیات وحش دنا را نشانه گرفت/ شلیک به زندگی در سکوت

یاسوج_ اسلحه «هورنت» مرگبار در سکوت مطلق، حیات وحش دنا و سایر مناطق حفاظت شده کهگیلویه و بویراحمد را نشانه گرفت.

خبرگزاری مهر، گروه استان‌ها: این روزها حیات وحش دنا اسلحه مخوفی را بر پیکر زیستگاه‌های خود می بیند که در سکوت با تیر تخلف به زندگی کل و بزهایش پایان می‌دهد.

«هورنت» اسلحه‌ای با کالیبر ۲۲ در دسته سلاح‌های خفیف کم صدا قرار دارد و حیات وحش را در سکوت محیط به کام مرگ می‌کشاند.

در کهگیلویه و بویراحمد نیز طی دو هفته اخیر کشف دومین مورد از این اسلحه در حیات وحش به ثبت رسید.

مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد گفت: کمتر از ۲ هفته دومین اسلحه مرگبار «هورنت» که بلای جان کل و بزهای دنا بود از یک متخلف سابقه دار کشف و ضبط شد.

«هورنت» مرگبار حیات وحش دنا را نشانه گرفت/ شلیک به زندگی در سکوت

اسلام جاودان خرد صبح دوشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: مأموران یگان حفاظت، حین پایش و دوربین کشی ضلع شمالی منطقه حفاظت شده و پارک ملی دنا متوجه حضور متخلفی می‌شوند که با یک اسلحه به قصد شکار وارد منطقه تحت مدیریت محیط زیست استان شده است.

وی تصریح کرد: مأمورین پس از ساعت‌ها تلاش و اقدامات لازم موفق می‌شوند متخلف را قبل از هرگونه شکار اعمال قانون نموده و از وی یک قبضه اسلحه هورنت «خفیف» کشف و ضبط کنند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان با اشاره به اینکه اسلحه «هورنت» یک اسلحه مرگبار برای حیات وحش است، گفت: این اسلحه به دلیل صدای شلیک خیلی کم که گاهاً از فاصله ۱۰۰ متری آن هم شنیده نمی‌شود قاتل حیات وحش است.

جاودان خرد تصریح کرد: خوشبختانه با رصد دقیق منطقه توسط محیط بانان از ابتدای ماه جاری تاکنون این دومین اسلحه هورنت است که کشف و ضبط شده است.

وی با اشاره به غیر مجاز بودن اینگونه اسلحه‌ها گفت: متخلف به همراه اسلحه به مراجع قضائی معرفی و مطابق با قانون شکار و صید اسلحه کشف شده تا صدور رأی نهایی بصورت امانی در انبار محیط زیست یا مراجع قضائی نگهداری خواهد شد.

جاودان خرد گفت: محیط بانان یگان حفاظت محیط زیست پارک ملی دنا تنها در کمتر از دو هفته از کشف نخستین اسلحه هورنت در ضلع جنوبی، این بار در ضلع شمالی موفق می‌شوند دومین اسلحه را از یک متخلف سابقه دار، کشف و ضبط کنند.

کد خبر 5937608

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha