۲۵ آبان ۱۴۰۲، ۱۷:۵۲

در نشست خبری مشترک با وزیر خارجه بوسنی و هرزگوین؛

فیدان: ادامه محاصره و حملات غیرانسانی اسرائیل در غزه شرم‌آور است

فیدان: ادامه محاصره و حملات غیرانسانی اسرائیل در غزه شرم‌آور است

وزیر امور خارجه ترکیه ضمن انتقاد از سکوت کشورهای غربی در برابر جنایات اشغالگران قدس در غزه تاکید کرد که ادامه محاصره غیرقانونی و حملات غیرانسانی صهیونیست‌ها شرم‌آور است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری آناتولی، هاکان فیدان، وزیر امور خارجه ترکیه امروز پنجشنبه در نشست خبری مشترک با المدین کوناکوویچ، وزیر خارجه بوسنی و هرزگوین در سخنانی اعلام کرد: ادامه محاصره غیرقانونی و حملات غیرانسانی اسرائیل در غزه شرم آور است.

وزیر امور خارجه ترکیه در این خصوص اضافه کرد: بدتر از آن این است که کشورهای غربی که بر اسرائیل نفوذ دارند، در مقابل این وحشیگری غزه سکوت اختیار کرده‌اند.

هاکان فیدان با بیان اینکه در دیدار با همتای بوسنیایی خود درباره وحشیگری اشغالگران قدس در غزه نیز گفتگو شده است، تاکید کرد: سکوت در برابر قانون شکنی اسراییل در غزه، به معنای چراغ سبز نشان دادن به نقض قوانین در سایر نقاط جهان است.

وی در ادامه کشورهای غربی را به حفاظت از ارزش‌های اخلاقی فراخوانده و گفت: ترکیه برای توقف این کشتار و پایان دادن به این وحشیگری تلاش های فراوانی در عرصه بین‌ المللی انجام می‌ دهد.

اردوغان که دیروز چهارشنبه در پارلمان کشورش سخنرانی می‌کرد، در ادامه افزود: مهم نیست که اسرائیل چند بمب اتمی دارد، پایان نتانیاهو نزدیک است.

وی همچنین با اشاره به جنایت‌های رژیم صهیونیستی در غزه تأکید کرد که بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی باید به جرم نسل‌کشی در نوار عزه در دیوان کیفری بین‌المللی در لاه محاکمه شود. اسرائیل در غزه مرتکب نسل‌کشی شده و ما تلاش خواهیم کدر تا آن را به دادگاه کیفری بین‌المللی بکشانیم.

رئیس‌جمهور ترکیه هفته پیش نیز با اظهاراتی تندوتیز جنایت‌های رژیم صهیونیستی در نوار غزه را محکوم کرد؛ بسیاری از کارشناسان تأکید می‌کنند اردوغان در حالی انتقادات لفظی خود علیه تل‌آویو را تشدید کرده که آن کار هم‌اکنون دارای بیشترین مراودات اقتصادی با رژیم صهیونیستی و از اصلی‌ترین مسیرهای تأمین انرژی رژیم است.

کد خبر 5940836

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha