۱ آذر ۱۴۰۲، ۱۰:۳۳

مهر در گزارشی بررسی کرد؛

مصدومیت‌ نگران کننده ستاره‌ها/منافع ملی علیه باشگاههای گران‌قیمت

مصدومیت‌ نگران کننده ستاره‌ها/منافع ملی علیه باشگاههای گران‌قیمت

افزایش مصدومیت های بازیکنان فوتبال در مسابقات ملی موجب نگرانی باشگاه‌ها و بازیکنان گرانقیمت را فراهم کرده است. آنها اعتقاد دارند فشردگی زیاد مسابقات باعث رقم خوردن این شرایط شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، با آغاز روزهایی که بازیکنان فوتبال به اردوی تیم‌های ملی خود بازمی‌گردند ترس مصدومیت بازیکنان همواره به جان باشگاه‌ها و هواداران می‌افتد. ماه نوامبر تنور بازی‌های ملی در سراسر جهان داغ بود. در قاره اروپا مسابقات مقدماتی یورو ۲۰۲۴ برگزار شد و مسابقات مقدماتی جام جهانی در قاره‌های آسیا، آفریقا و آمریکای جنوبی برگزار شد.

علاوه بر هیجانی که این مسابقات با خود به همراه داشت و بسیاری از افراد را مشغول خود کرده بود اما بازیکنان، مربیان و باشگاه‌ها را عمیقاً نگران کرده است.

با بازیکنان فوتبال مثل اسب رفتار نکنید!

«یورگن کلوپ» سرمربی آلمانی لیورپول از جمله کسانی است که از فشردگی مسابقات در فوتبال مدرن به شدت عصبانی است و در اظهار نظری در این خصوص گفته بود: بازیکنان جوان، آینده فوتبال هستند و نباید با آنها شبیه به اسب رفتار کنیم. این بازیکنان در بیش از ۷۰ مسابقه به میدان رفته اند و به جای استراحت دادن به آنها مسابقات ملی را برگزار می‌کنیم.

اگر به آمار مصدومیت‌هایی که در جریان مسابقات ملی اخیر در ماه نوامبر رخ داده است نگاهی بیندازیم گفته‌های «یورگن کلوپ» را تصدیق خواهیم کرد. این مصدومیت‌ها منجر به ایجاد یک انزجار از تقویم فشرده مسابقات شده است که می‌تواند آینده یک فوتبالیست تراز اول را تحت تأثیر قرار دهد.

مصدومیت‌ نگران کننده ستارها/ منافع ملی علیه باشگاه‌های گران‌قیمت

یکی از نگران‌کننده‌ترین این مصدومیت‌ها گریبان «گاوی» بازیکن ۱۹ ساله بارسلونا را گرفت که در جریان دیدار تیم ملی فوتبال اسپانیا و گرجستان دچار پارگی رباط صلیبی شد و باید ماه‌ها از میادین فوتبال دور باشد. گاوی در فصل ۲۰۲۳-۲۰۲۴ برای بارسلونا ۱۸ بار و برای تیم ملی اسپانیا ۸ بار به میدان رفته است. ارزش قرارداد این بازیکن اسپانیایی ۹۰ میلیون یورو است.

«ادواردو کاماوینگا» بازیکن تیم رئال مادرید هم در تمرینات تیم ملی فرانسه دچار مصدومیت شد و حداقل دو ماه از میادین فوتبالی دور خواهد بود. او در فصل جاری ۲۱ بار برای رئال مادرید و ۵ بار برای فرانسه به میدان رفته است و ارزش قرارداد او ۹۰ میلیون یورو است.

«وارن زئیر امری» از بازیکنان جوان آینده دار تیم ملی فرانسه و پاری سن ژرمن است که در دیدار تیم ملی فرانسه با جبل‌الطارق که با برتری پرگل ۱۴ بر صفر فرانسه همراه بود دچار رگ به رگ شدن شدید مچ پای راست و آسیب دیدگی از ناحیه رباط شد. او در فصل ۲۰۲۳-۲۰۲۴، ۱۵ بار برای پاری سن ژرمن، ۵ بار برای تیم زیر ۲۱ سال فرانسه و یک بار هم برای تیم بزرگسالان فرانسه بازی کرده است. این بازیکن ۱۷ ساله با ارزش قرارداد ۵۰ میلیون یورو به عنوان گران‌قیمت ترین بازیکن زیر ۱۸ سال جهان شناخته می‌شود.

«یوهان لپنانت» دیگر بازیکن فرانسوی است که در تیم لئون توپ می‌زند که در دیدار تیم ملی امید فرانسه با هدایت تیری هانری دچار مصدومیت شدید شد. ارزش قرارداد او ۸ میلیون یورو است.

در برزیل «وینیسیوس جونیور» در دیدار برابر کلمبیا با پارگی عضله دوسر ران مواجه شد. وینیسیوس در این فصل ۱۷ بار برای رئال مادرید و ۳ بار برای برزیل به میدان رفته است. او حداقل دو ماه باید از کنار زمین بازی‌های تیمش را دنبال کند. ارزش قرارداد وینیسوس جونیور با رئال مادرید ۱۵۰ میلیون یورو است.

آندره ترشتگن به دلیل مصدومیت در ناحیه کمر مجبور به ترک اردوی تیم ملی آلمان شد و نتواست همراه این تیم باشد. این سنگربان آلمانی در این فصل ۲۰ بار برای بارسلونا به میدان رفته است. ارزش قرارداد او ۳۵ میلیون یورو است.

در بازی اخیر مقدماتی جام جهانی مقابل جمهوری موریس، آندره اونانا، دروازه‌بان کامرون، دچار مصدومیت شد و نتوانست به بازی ادامه بدهد. او در فصل جاری ۱۸ بار برای منچستریونایتد بازی کرده است و یک بار هم برای کامرون بازی کرد. ارزش قرارداد این بازیکن کامرونی ۴۰ میلیون یورو است.

مصدومیت‌ نگران کننده ستارها/ منافع ملی علیه باشگاه‌های گران‌قیمت

ارلینگ هالند هم در جریان بازی تیم ملی نروژ با جزایر فارو از ناحیه مچ پای چپ دچار مصدومیت شد و برای مدت کوتاهی به دور از میادین خواهد بود. او در این فصل ۱۸ بار با پیراهن منچسترسیتی و ۵ بار با پیراهن نروژ به میدان رفته است. ترانسفرمارکت ارزش قرارداد او را ۱۸۰ میلیون یورو تخمین زده است.

اگرچه این مصدومیت‌ها ماهیت‌های متفاوتی دارند (آسیب رباط، مشکلات عضلانی، ضرب دیدگی و…) اما هر چه که باشد نشان از آن دارد که حجم زیاد بازی‌ها و فشردگی تقویم مسابقات آثار قابل توجهی از خود به جای می‌گذارد. مسأله‌ای که هم بر آینده بازیکنان تأثیرگذار است هم نتایج تیم‌ها را تحت الشعاع خود قرار می‌دهد و هم بار مالی سنگینی برای باشگاه‌ها ایجاد می‌کند.

شاید باید صحبت‌های یورگن کلوپ را با دقت بیشتری بررسی کنیم. اگر چه این حجم از مسابقات برای درآمدزایی و افزایش سرگرمی مخاطبان و هواداران فوتبال می‌تواند سرگرم کننده و فریبنده باشد اما بازیکنان فوتبال اسب نیستند و نباید مثل اسب با آنها رفتار کرد.

کد خبر 5945819

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha