۱ آذر ۱۴۰۲، ۸:۵۳

استاندار مرکزی:

رونق اقتصادی منهای نفت محقق می شود

رونق اقتصادی منهای نفت محقق می شود

اراک- استاندار مرکزی گفت: رونق اقتصادی بدون وابستگی به نفت و منهای این محصول توسعه پیدا می کند.

به گزارش خبرنگار مهر، فرزاد مخلص الائمه شامگاه سه‌شنبه در آئین گشایش شانزدهمین نمایشگاه صنعت استان مرکزی، اظهار کرد: برای جدایی از نفت و پایداری اقتصاد کشور باید بخش‌های صنعتی و کشاورزی رشد کنند و تحقق این امر مهم با همت صنعتگران، تولیدکنندگان و کارگزاران دولت تا حد زیادی محقق شده است.


استاندار مرکزی اضافه کرد: ۵۳ درصد بودجه جاری دولت در حال حاضر از محل مالیات تأمین می‌شود درحالی که در گذشته از طریق نفت تأمین می‌شد.

مخلص الائمه بیان کرد: دولت ضمن حمایت از تولید با ابزار مالیات، بخش‌های فراری از پرداخت مالیات را شناسایی کرده است.

استاندار مرکزی با بیان اینکه این خطه صنعتی برای دومین فصل متوالی رتبه دوم بهبود فضای کسب و کار کشور را به خود اختصاص داده است.

مخلص الائمه گفت: با نقطه مطلوب فاصله داریم و باید تلاش کنیم که این وضعیت را به نقطه ایده آل برسانیم.

وی یادآور شد: همچنین استان مرکزی رتبه اول تنوع تولیدات صنعتی را دارد و به غیر از تولید نفت خام همه محصولات در این استان تولید می‌شود.

استاندار مرکزی با اشاره به ضعف این استان در بخش‌های صنایع فرهنگی و اقتصاد فرهنگ تاکید کرد: در این راستا امروز تفاهم نامه‌ای بین پارک ملی علوم و فناوری‌های نرم، جهاد دانشگاهی و پارک علم و فناوری استان مرکزی منعقد شد.

وی با اشاره به تشکیل ستاد معین اقتصاد دریا در استان مرکزی، گفت: اقتصاد دریا نباید محدود استان‌های دریایی شود و تمام استان‌ها باید با هر ظرفیت در این اقتصاد فعال شود و نهایت بهره برداری را داشته باشد.

استاندار مرکزی با اشاره به اینکه این استان سرشار از صنایع دریا محور است، افزود: استان مرکزی در سال گذشته میزبان امرای نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی بود و، سفری به سواحل مکران داشتیم.

وی افزود: در روزهای اخیر فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی نیز به استان سفر داشتند و تلاش می‌شود با استفاده از ظرفیت استان توسعه اقتصاد دریا رقم بخورد.

وی با بیان اینکه توسعه در حوزه صنعت محدود به صنعتگران نیست، گفت: باید همه ارکان تولید همچون امور مالیاتی و بیمه تأمین اجتماعی پای کار باشند.

استاندار مرکزی گفت: استان پارسال موفق به کسب رتبه دوم عملکرد ستاد تسهیل و رفع موانع تولید شد و تمام مصوبات این ستاد پیشرفت خوبی دارد و به هر مسئله در طول یک هفته رسیدگی می‌شود.

استاندار مرکزی اضافه کرد: پارسال رتبه دوم اشتغال و در بهار امسال نیز کمترین نرخ بیکاری در کشور توسط استان مرکزی کسب شد.

وی، رتبه، نمایشگاه بین المللی استان مرکزی از نظر زیرساختی را پنجم کشور عنوان کرد و افزود: با وجود اتفاقات خوبی که در مجموعه نمایشگاه‌ها اتفاق افتاده باید این جایگاه ارتقا یابد.

حمایت از واحدهای تولیدی استان مرکزی مورد توجه ویژه باشد

مدیر کل صنعت، معادن و تجارت استان مرکزی نیز در این آئین گفت: انتظار است شرکت‌های بزرگ استان مرکزی که توانایی ساخت صنایع کشور را دارند در لیست وزارت صنعت، معدن و تجارت قرار گیرند و این مهم از سوی وزارت متبوع مورد پیگیری قرار گیرد.

علی جودکی افزود: فضای نمایشگاه بین المللی استان مرکزی دارای ۱۰ هزار مترمربع فضای مسقف و پنج هزار مترمربع فضای باز است که ۱۵۰ واحد تولیدی به نمایندگی آییاز سه هزار واحد بزرگ تولیدی آستان در این نمایشگاه حضور یابند.

وی گفت: با تعامل و هم افزایی بین بخشی باید از ظرفیت‌ها و امکانات بهره گیری کنیم و با توسعه مارکتینگ سهم خود را در بازارهای جهانی افزایش دهیم.

کد خبر 5946590

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha