۲ آذر ۱۴۰۲، ۲۱:۱۲

یک مسوول در وزارت تعاون تاکید کرد؛

لزوم عبور از مباحث سلیقه‌ای برای حمایت از کارآفرینی

لزوم عبور از مباحث سلیقه‌ای برای حمایت از کارآفرینی

انزلی - مدیرکل دفتر توسعه کارآفرینی و بهره‌وری نیروی کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بر لزوم عبور از مباحث سلیقه‌ای برای حمایت از کارآفرینی تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، علی زند وکیلی عصر پنجشنبه در همایش تجلیل از فعالان برتر کارآفرینی اظهار کرد: استان گیلان در برگزاری تجلیل از کارآفرینان نمونه پیشتاز بودند که در سطح کل کشور اتفاقی بی‌نظیر است.

زند وکیلی از تشکیل هیأت امنای کانون کارآفرینی و اتاق فکر در تمام استان‌های کشور خبر داد و افزود: از تمام کارآفرینانی که در این عرصه با تمام مشکلات و موانعی که وجود دارد در تلاش هستند قدردانی می‌کنم.

وی با بیان اینکه ۳۰۰۰ کارآفرین در کشور شناسایی شده است، اضافه کرد: مقام معظم رهبری در دیداری که با کارآفرینان داشتند مباحث مهمی را مطرح فرمودند و ما هم تلاش می‌کنیم با هم اندیشی و با تلاش‌های دولت و تصویب مصوبات در مجلس از مباحث سلیقه‌ای در استان‌ها عبور کنیم.

لزوم ورود کارآفرینان به حوزه اقتصاد دریا محور

«سید کاظم دلخوش» نماینده مردم صومعه‌سرا در مجلس نیز در این همایش گفت: کاهش علم مدیران و تحریم یکی از مشکلات عدیده ما در کشور است که اگر چنین همایش‌ها و مجالسی را کاربردی نکنیم و با ارتباط با بخش‌های اجرایی و دولتی به مرحله اجرا در نیاوریم راه به جایی نخواهیم برد.

وی استفاده درست از ظرفیت اصل ۴۴ برای بخش خصوصی و تعاونی‌ها را ضروری عنوان کرد و افزود: ۹ بند از سیاست‌های اقتصاد دریا محور قابلیت این را دارد که کارآفرینان ما به آن حوزه وارد شوند و یا توجه به تأکیدات مقام معظم رهبری، کارآفرینان و سرمایه‌گذاران منطقه آزاد انزلی هم باید به این حوزه ورود کنند زیرا بسترها در این منطقه فراهم است.

حمایت دولت از بخش تولید با اعطای تسهیلات بانکی

«احمد دنیا مالی» نماینده مردم بندرانزلی در مجلس در این همایش اضافه کرد: مجلس در حوزه قانونگذاری رویه حمایتی از کارآفرینی و حوزه تولید و اشتغال دارد و برگزاری چنین همایش‌هایی به تحقق اهداف ما در این بخش کمک می‌کند.

دنیامالی با تاکید بر اینکه هزینه‌های تولید افزایش پیدا کرده است، تصریح کرد: ما در برنامه هفتم تلاش کردیم در بخش تخفیفات مالیاتی مشوق‌های خوبی را ایجاد کنیم، همچنین در بخش تسهیلات هم اصرار داریم از بخش تولید حمایت بانکی و تسهیلاتی به عمل آید تا نواقص ما در این حوزه برطرف شود.

لزوم عبور از مباحث سلیقه‌ای برای حمایت از کارآفرینی

گفتنی‬ است، در این همایش از ۱۵ نفر برگزیده و تأثیرگذار در اکوسیستم کارآفرینی استان گیلان تجلیل به عمل آمد.

کد خبر 5948218

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha