۷ آذر ۱۴۰۲، ۲۱:۳۴

در سال‌جاری انجام شد؛

اشتغال خانگی ۹۸۱ نفر در اردبیل

اشتغال خانگی ۹۸۱ نفر در اردبیل

اردبیل- مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۹۸۱ نفر در استان اردبیل از تسهیلات اشتغال خانگی بهره‌مند شدند.

به گزارش خبرنگار مهر، بهروز رحیم‌زاده شامگاه سه‌شنبه در نشست کمیته‌های تخصصی اشتغال در اردبیل، اظهار کرد: امسال ۷۵۰ میلیارد تومان تسهیلات برای متقاضیان مشاغل خانگی پرداخت شده تا بتوانند نسبت به راه‌اندازی طرح‌های مورد نظر خود اقدام کنند.

وی تصریح کرد: ۸۰۸ طرح از این تسهیلات بهره‌مند شده و پرداخت تسهیلات برای سایر متقاضیان نیز در مرحله دوم و سوم در دستور کار است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل گفت: هفت هزار مجوز کسب و کار خانگی صادر شده که این رقم ۲ برابر فعالیت‌ها و عملکرد سال‌های گذشته است که در این زمینه بیشتر متقاضیان از منابع مورد نیاز برای راه‌اندازی طرح‌های خود استفاده کردند.

رحیم‌زاده افزود: قرار است در مرحله دوم و سوم اشتغالزایی مشاغل خانگی، یک‌هزار و ۴۵۰ میلیارد تومان تسهیلات دیگر پرداخت شود تا ما بتوانیم در این حوزه عملکرد قابل توجهی را داشته باشیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: عمده طرح‌های اشتغال خانگی در بخش صنایع دستی و همچنین واحدهای کوچک تولیدی و بسته‌بندی محصولات کشاورزی و باغی بوده که انتظار می‌رود با نظارت‌های مستمر این طرح‌ها در حوزه اشتغال و درآمدزایی به مرحله رشد و تعالی برسند.

رحیم‌زاده اضافه کرد: تا پایان امسال با ارائه آموزش‌های مورد نظر برای متقاضیان پرداخت ۴۰۰ میلیارد ریال تسهیلات در اولویت قرار گرفته که انتظار می‌رود در این زمینه موانع برطرف و اقدامات حمایتی از متقاضیان انجام شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل بیان کرد: بانک‌های عامل همکاری خوبی را در پرداخت تسهیلات مشاغل خانگی انجام دادند و پیش‌بینی می‌کنیم تا پایان امسال بیش از تعهدات این حوزه بتوانیم اشتغال و درآمدزایی را برای متقاضیان انجام دهیم.

کد خبر 5952667

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha