تشدید بحران در اراضی اشغالی

شکست نتانیاهو در اداره جنگ درخواست‌ها برای استعفایش را افزایش داد

شکست نتانیاهو در اداره جنگ درخواست‌ها برای استعفایش را افزایش داد

در حالی که جنگ در غزه هنوز به طور رسمی به پایان نرسیده، نشانه‌های بحران سیاسی و تعمیق شکاف در جامعه صهیونیستی آشکارتر شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه خبری الجزیره، ایهود باراک نخست‌وزیر اسبق رژیم صهیونیستی اعلام کرد که بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر اسرائیل قادر به مدیریت امور در طول جنگ نیست و باید کابینه وحدت بدون حضور نتانیاهو و راستگرایان افراطی تشکیل شود.

وی در مقاله‌ای که در روزنامه صهیونیستی هاآرتص نوشت، تاکید کرد که اسرائیل به زمان سرنوشت ساز خود نزدیک می‌شود و تکمیل مأموریت «از بین بردن توان نظامی و اداری حماس» حتی با وجود فشارهای خارجی امری بسیار بااهمیت به شمار می‌رود، اما این موضوع به چندین ماه زمان نیاز دارد و ممکن است با چالش‌های متراکم از جمله فشارهای دولت آمریکا مواجه شود.

باراک تصریح کرد که شکست نتانیاهو در اداره جنگ از آنجا ناشی می‌شود که وی این واقعیت مسلم «که بدون طرح مشخص برای آینده، امکان تحقق پیروزی وجود ندارد» را نادیده گرفت. علاوه بر اینکه ائتلاف نامبارک وی با ایتمار بن گویر و بتسلئیل اسموتریچ [دو تن از وزرای افراطی کابینه] باعث شد آنها از وی برای تحمیل ایدئولوژی خود سو استفاده کنند که مبتنی بر این مطلب است که غزه باید به حاکمیت و مسئولیت کامل اسرائیل بازگردد.

ایتمار بن گویر وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی که از او به عنوان افراطی‌ترین وزیر کابینه نتانیاهو یاد می‌شود دیشب گفت که توقف جنگ در غزه به معنی انحلال و فروپاشی اسرائیل خواهد بود.

کد خبر 5953020

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha