۸ آذر ۱۴۰۲، ۱۵:۰۹

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی خبرداد؛

در تهران از مازوت استفاده نمی شود/ گازوئیل و بنزین مصرفی یورو است

در تهران از مازوت استفاده نمی شود/ گازوئیل و بنزین مصرفی یورو است

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی گفت: در استان تهران و البرز به هیچ وجه مصرف مازوت در نیروگاه‌ها انجام نمی‌شود و بنزین و گازوئیل توزیعی نیز با استاندارد یورو است.

به گزارش خبرنگار مهر، جعفر سالاری نسب، مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی گفت: در استان تهران و البرز به هیچ وجه مصرف مازوت در نیروگاه‌ها انجام نمی‌شود و بنزین و گازوئیل توزیعی نیز با استاندارد یورو است.

به گفته این مقام مسئول در هیچ نیروگاهی در استان تهران و البرز مازوت استفاده نمی‌شود.

وی افزود: بنزین و گازوئیل توزیع شده در تهران همه با استاندارد یورو ۴ است و عدد اکتان بنزین تهران ۹۲ است، حتی گازوئیل مورد استفاده در نیروگاه‌های تهران نیز استاندارد یورو است و میزان گوگرد آن کمتر از ۱۰ ppm است.

سالاری‌نسب اضافه کرد: کیفیت بنزین و گازوئیل تولیدی در کشور را سازمان استاندارد در پالایشگاه‌ها و جایگاه‌های سوخت مورد بررسی قرار می‌دهد و استانداردها کاملاً رعایت می‌شود.
مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی خاطر نشان کرد: هم‌اکنون ۸۰ درصد از مخازن نیروگاه‌ها از سوخت مایع پر شده است و بیش از ۸۵ درصد از سوخت مصرفی نیروگاه‌های کشور گاز است.

وی ادامه داد: مصرف بنزین به بیش از ۱۱۰ میلیون لیتر رسیده است و افزایش ۱۳ درصدی نسبت به سال گذشته را نشان می‌دهد.

به گفته وی توانستیم ذخایر بنزین را پر کنیم و همچنین روزانه ۳۰۰ میلیون لیتر سوخت در کشور جابه‌جا می‌شود.

سالاری‌نسب خاطر نشان کرد: قیمت گاز مایع برای خانوارهای مناطقی که فاقد لوله‌کشی گاز هستند، تغییری نکرده است و همچنان با قیمت کیلویی ۲۳۰ تومان توزیع می‌شود، اما مصرف گازمایع برای مصرف غیر از این خانوارها واقعی شده است که این افراد ۵ درصد از مصرف‌کنندگان سابق گازمایع را نیز شامل نمی‌شوند.

سالاری‌نسب با اشاره به کیفیت بنزین و گازوئیل تولیدی در کشور گفت: سازمان استاندارد در پالایشگاه‌ها و جایگاه‌های سوخت این موضوع را کاملاً بررسی می‌کنند و به استناد اعلام استاندارد سوخت توزیعی استانداردهای لازم را دارد.

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی اضافه کرد: در تهران و سایر کلان‌شهرها مصرف نفت‌کوره نداریم. صنایع عمده گاز و نفت‌گاز مصرف می‌کنند و نفت‌کوره مصرف نمی‌کنند، بلکه این فرآورده از ماه‌شهر و بندرعباس صادر می‌شود.
سالاری‌نسب در خاتمه با اشاره به اینکه چهار تا پنج درصد مردم از گاز خانگی برخوردار نیستند، گفت: دولت سوخت را به صورت یارانه‌ای در اختیار مردم قرار می‌دهد و برای پخت‌وپز به آن‌ها گاز مایع و برای گرمایش نفت سفید می‌دهد و آن‌ها از طریق ثبت‌نام در سامانه «سدف» سهمیه خود را تحویل می‌گیرند.

کد خبر 5953445

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha