۸ آذر ۱۴۰۲، ۱۸:۱۰

«جشن فرشته‌های کرد ایرانی» در مریوان برگزار شد

«جشن فرشته‌های کرد ایرانی» در مریوان برگزار شد

مریوان- جشن تکلیف دو هزار دانش‌آموز دختر شهر مریوان با عنوان «جشن فرشته های کرد ایرانی» در این شهرستان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، جشن فرشته‌های کرد ایرانی در مریوان بعدازظهر چهارشنبه با حضور دو هزار نفر از دانش‌آموزان دختر پایه سوم مدارس شهرستان مریوان برگزار شد که ورود به سن تکلیف و عبودیت و بندگی پروردگار متعال را جشن گرفتند.

این جشن با مشارکت ادارات و با حضور امام جمعه شهر مریوان و نماینده ولی فقیه در استان کردستان و سایر مسؤولان و مدعوین در حسینیه شهر مریوان برگزار شد.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان در این مراسم ضمن گرامیداشت این جشن عبادی اظهار داشت: رسیدن به سن تکلیف از اهمیت زیادی برخوردار است و به منزله دعوت رسمی خداوند برای حضور در میهمانی بندگی است.

حجت الاسلام عبدالرضا پورذهبی افزود: از امروز به بعد شما دانش آموزان باید بیش‌تر از قبل یاد خدا را زنده نگه دارید و عبادات خود را به صورت کامل به جا بیاورید و هرچه که می‌خواهید را از محضر خدا بخواهید چرا که شما از امروز به خدا نزدیکتر هستید.

وی اعلام کرد: جشن تکلیف الهی اهمیت زیادی دارد و رسیدن به تکلیف نشان‌دهنده آمادگی انسان برای به جا آوردن فرامین الهی است.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان خاطر نشان کرد: لازم است که دختران در زندگی به سه وظیفه عمل کنند.

حجت الاسلام پورذهبی خاطر نشان کرد: شما دختران باید همواره قدر خود، مادران و معلمان خود را بدانید و در اجرای عبادات دینی و مذهبی بیش از پیش کوشا باشید.

گفتنی است؛ در این جشن دانش آموزان با حضور و مشارکت در برنامه‌های متنوع و شاد، با احکام آشنا شده و رسیدن به سن عبادت و بندگی را جشن گرفتند و شرکت در نماز جماعت حسن ختام این مراسم بود.

کد خبر 5953647

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha