۱۱ آذر ۱۴۰۲، ۱۱:۰۰

تابع به مهر خبر داد؛

پرداخت حقوق به ورزشکاران شانس مدال المپیک از پایان آذر

پرداخت حقوق به ورزشکاران شانس مدال المپیک از پایان آذر

به گفته رئیس مرکز نظارت بر تیم‌های ملی، مصوبه هیات اجرایی کمیته ملی المپیک مبنی بر پرداخت حقوق و دیگر بسته‌های حمایتی برای المپیکی‌ها و ورزشکاران شانس سهمیه از پایان آذر اجرایی می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، اعضای هیأت اجرایی کمیته ملی المپیک در بیست و هشتمین نشست خود که نیمه آبان برگزار شد، پرداخت حقوق به ورزشکاران شانس مدال در بازی‌های المپیک را تصویب کردند.

طبق این مصوبه ۵ شاخص جایگاه مدالی فرد در گذشته، کسب مدال در رویدادهای مورد تأیید کمیته، شرکت در سنجش آکادمی ملی المپیک، عملکرد رویدادهای گذشته و رعایت تدبیرو شئونات، رفتار و نظم میزان رقم پرداختی به ورزشکاران را مشخص می‌کند. بر این اساس رقم حقوق پایه ورزشکاران بین ۱۵ تا ۲۰ میلیون تومان است. این رقم تا سقف ۲۰۰ میلیون تومان برای شانس مدال طلا و کف ۶۰ میلیون تومان برای شانس مدال برنز تغییر می‌کند.

محمد تابع رئیس مرکز نظارت بر تیم‌های ملی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر در مورد زمان اجرای این مصوبه با توجه به فاصله زمانی باقی مانده تا بازی‌های المپیک گفت: اجرای مصوبه نیازمند تعامل با فدراسیون‌ها بود. تا به امروز نشست‌هایی را با فدراسیون کشتی که ۷ سهمیه به دست آورده، برگزار کرده ایم. سه سهمیه المپیک در وزنه برداری قطعی است و یک سهمیه هم در تکواندو (بخش بانوان) تقریباً قطعی شده اگرچه هنوز اعلام رسمی نشده است. بر این اساس نشست‌های مشابه را با مسئولان این دو فدراسیون هم داشته ایم.

وی با یادآوری اینکه در تیراندازی و دوچرخه سواری هم سهمیه‌هایی به ایران تعلق گرفته است، خاطرنشان کرد: با این دو فدراسیون هم به زودی نشست‌هایی خواهیم داشت تا در مورد حقوق و دیگر بسته‌های حمایتی تعامل لازم صورت بگیرد.

رئیس مرکز نظارت بر تیم‌های ملی کمیته ملی المپیک تاکید کرد: پرداخت حقوق به ورزشکاران شانس مدال در بازی‌های المپیک و دو مصوبه دیگر هیأت اجرایی برای حمایت از ورزشکاران که شامل سرانه اردویی و اعزام می‌شود از پایان آذر آغاز می‌شود. در واقع اولین پرداختی به ورزشکاران، حقوق و دریافتی آذر آنها به حساب می‌آید.

تابع در مورد ورزشکارانی که از این مزایا بهره مند خواهند شد، گفت: این حقوق شامل ورزشکارانی می‌شود که کسب سهمیه کرده اند یا شانس دستیابی به سهمیه هستند و جزو شانس کسب مدال هم به حساب می آیند. بعضاً توزیع سهمیه به نام ورزشکاران صورت می‌گیرد. در مورد این ورزشکاران و پرداختی به آنها مشکلی نیست اما بعضاً سهمیه به نام کشور توزیع می‌شود. بنابراین لازم است تعاملاتی با فدراسیون مربوطه داشته باشیم. برگزاری نشست‌ها در این راستا است.

رئیس مرکز نظارت بر تیم‌های ملی با یادآوری اینکه در کشتی چرخه انتخابی ورزشکار اعزامی به بازی‌های المپیک را مشخص می‌کند، گفت: در مورد کشتی گیران و اینکه مصوبه هیأت اجرایی برای کدام یک از آنها اجرا شود، توافقاتی با فدراسیون داشته ایم. البته طی روزهای آینده نشست‌های دوباره ای خواهیم داشت. در نهایت تا پایان آذر مشخص می‌شود که کدام رشته‌ها و ورزشکاران از کمیته ملی المپیک دریافتی خواهند داشت.

محمد تابع مجدد تاکید کرد که این دریافتی در قالب حقوق و سرانه اردویی و اعزام خواهد بود.

به گزارش خبرنگار مهر، سی و سومین دوره بازی‌های المپیک ۵ تا ۲۱ مرداد ۱۴۰۳ (۲۶ جولای تا ۱۱ آگوست ۲۰۲۴) به میزبانی پاریس برگزار خواهد شد.

کد خبر 5955151

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha