۱۴ آذر ۱۴۰۲، ۶:۳۲

از سوی معاون فرهنگی دانشگاه؛

سیاست های دانشگاه آزاد برای انتخابات مجلس اعلام شد

سیاست های دانشگاه آزاد برای انتخابات مجلس اعلام شد

سیاست‌های دانشگاه آزاد اسلامی در خصوص انتخابات با شعار «مشارکت حداکثری، انتخابات اصلح» از سوی معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه ابلاغ شد.

فرزاد جهان بین در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: کمتر از صد روز به انتخابات مهم دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری در اسفند ۱۴۰۲ مانده است و در همین راستا سیاست‌های دانشگاه آزاد اسلامی در خصوص انتخابات با شعار «مشارکت حداکثری، انتخابات اصلح» ابلاغ شد.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به جزئیات این بخشنامه گفت: دانشگاه آزاد اسلامی در راستای مشارکت حداکثری و زمینه سازی برای انتخابات اصلح، تمام مساعی خود را به کار خواهد گرفت و تمامی ظرفیت‌های شبکه شهرپایه خود را در این زمینه، پای کار خواهد آورد.

جهان بین ادامه داد: ضروری است واحدها از هر نوع کار ابتکاری نهادهای دانشجویی و استادی که منجر به افزایش مشارکت و انتخابات اصلح می‌شود، حمایت کنند.

وی ضمن بیان این مطلب که شوراهای فرهنگی و هیأت‌های نظارت بر تشکل‌های اسلامی دانشگاهیان با تشکیل جلسات مستمر در این زمینه فکر و طراحی کنند، گفت: دانشگاه به هیچ نحو اجازه نخواهد داد منابع و امکانات دانشگاه، له یا علیه شخص یا جریان خاصی به کار گرفته شود.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد به سایر بندهای این بخشنامه اشاره کرد و گفت: دعوت از نمایندگان این دوره از مجلس توسط نهادهای دانشجویی و استادی از اکنون برای ارزیابی عملکرد، گفت و گو درباره حیطه‌های مختلف اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و … بلامانع است.

وی ادامه داد: همچنین در مقطع تبلیغات رسمی، دعوت از تمام افرادی که مورد تأیید شورای نگهبان قرار گرفتند برای حضور در دانشگاه توسط نهادهای دانشجویی و استادی در دانشگاه مجاز هست. این حضور می‌تواند در قالب‌های سخنرانی و تبیین مواضع، پرسش و پاسخ و مناظره باشد.

جهان بین ضمن تاکید بر اینکه براساس سیاست‌های دانشگاه آزاد، محکومان فتنه ۸۸ نمی‌توانند در دانشگاه حضور پیدا کنند، تصریح کرد: قبل از ایام رسمی تبلیغات انتخاباتی، تبلیغ مستقیم ممنوع است اما حضور افراد بدون تبلیغ مستقیم و در قالب سخنرانی، پرسش و پاسخ و مناظره مجاز هست.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد خاطرنشان کرد: هیأت‌های نظارت بر تشکل‌های اسلامی دانشگاهیان به عنوان مرجع بررسی و تأیید برنامه‌ها در چارچوب این سیاست‌ها، با رعایت عدالت، زمینه را برای طرح تمام سلایق و دیدگاه‌ها و با هدف کمک به مشارکت حداکثری و شناخت و انتخاب اصلح در محیط دانشگاه فراهم آورند.

کد خبر 5957473

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha