۱۵ آذر ۱۴۰۲، ۱۱:۳۱

شهردار بوشهر خبر داد؛

ارائه بسته‌های تشویقی برای نوسازی بافت‌های فرسوده در بوشهر

ارائه بسته‌های تشویقی برای نوسازی بافت‌های فرسوده در بوشهر

بوشهر- شهردار بندر بوشهر از ارائه بسته‌های تشویقی برای نوسازی بافت‌های فرسوده خبر داد و گفت: دستگاه‌های مختلف برای خدمات‌رسانی بهتر با شهرداری‌ها تعامل داشته باشند.

به گزارش خبرنگار مهر، حسین حیدری صبح چهارشنبه در نشست کارگروه تخصصی بافت‌های فرسوده استان بوشهر، با ابراز امیدواری از راهگشا بودن نشست‌های مداوم شهرداران استان برای حل مشکلات شهرداری‌ها خاطرنشان کرد: انتظارات از شهرداری‌ها بالا است، ما با همه دستگاه‌ها تعامل دارد و انتظار داریم سایر دستگاه‌ها نیز برای خدمات‌رسانی بهتر با شهرداری‌ها تعامل کنند.

شهردار بندر بوشهر اتحاد و یکدلی بین تمام دستگاه‌ها را برای رفع موانع و مشکلات مردم و پیشبرد اهداف نظام ضروری عنوان کرد و افزود: سکونت گاه‌های غیررسمی و ناکارآمد و همچنین بافت‌های تاریخی و فرسوده مشکلات متعددی دارند که برای حل این مشکلات، همکاری لازم با شهرداری‌ها صورت گیرد.

حیدری، اطلاع‌رسانی به شهروندان از طریق محافل عمومی و مساجد و همچنین تبلیغات شهری را ضروری عنوان کرد و افزود: بسیاری از مردم ممکن است با بسته‌های تشویقی ١٩ گانه آشنایی نداشته باشند، بنابراین اطلاع‌رسانی گسترده می‌تواند استقبال بیشتری را به‌دنبال داشته باشد.

شهردار بندر بوشهر خواستار ورود شهرداری‌ها به حوزه ساخت مسکن در محلات کم‌برخوردار شد و افزود: شهرداری‌ها می‌توانند با توجه به منابع و امکاناتی که دارند در این حوزه ورود کنند و اگر همکاری سایر دستگاه‌ها صورت گیرد، شهرداری‌ها می‌توانند برای اقشار کم‌برخوردار اقدام به ساخت مسکن کنند.

حیدری اهدای تسهیلات کم‌بهره و متناسب با هزینه‌های روز مسکن را امری ضروری عنوان کرد و افزود: نقاط ضعف و قوت بسته‌های تشویقی ١٩ گانه باید توسط شهرداری‌ها مورد بررسی قرار گیرد تا با همت همگانی شاهد تحول در ساخت و نوسازی مسکن در سطح استان و کشور باشیم.

نخستین نشست کارگروه تخصصی بافت‌های فرسوده استان بوشهر با حضور معاون عمرانی استاندار، رئیس شورای شهر و شهردار بوشهر و همچنین شهرداران و معاونان شهرداران شهرهای دارای بافت فرسوده استان، در سالن اجتماعات شهرداری بندر بوشهر برگزار شد.

در این نشست ضرورت احیای بافت‌های فرسوده شهری مورد تاکید قرار گرفت و در ادامه نظرات و پیشنهادات و همچنین مشکلات و موانع شهرداری‌های استان برای احیای بافت‌های فرسوده و ناکارآمد مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

کد خبر 5959210

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha