۱۵ آذر ۱۴۰۲، ۱۱:۴۳

معاون آموزش و پژوهش فنی وحرفه ای خراسان جنوبی خبر داد؛

معرفی سه رشته جدید مهارت‌آموزی در خراسان جنوبی

معرفی سه رشته جدید مهارت‌آموزی در خراسان جنوبی

بیرجند- معاون آموزش، پژوهش و برنامه ریزی فنی وحرفه ای خراسان جنوبی گفت: سه رشته جدید، مشتری پسند و منطبق با طرح های آمایش سرزمین و نیاز استان در هفته پژوهش ارایه و معرفی شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، ابوالفضل حق‌پرست صبح چهارشنبه در جمع خبرنگاران در حاشیه بازدید از نمایشگاه هفته پژوهش و فناوری استان اظهار کرد: پژوهش اصل مهمی در رشد و توسعه جوامع بوده که خوشبختانه جایگاه ایران در این حوزه بالا است.

وی با اشاره به اینکه بر اساس تعهد این اداره کل، در دو موضوع CNG و مواد معدنی به عنوان برنامه‌های پژوهشی استانداردهای مورد نظر در حال تدوین است، تصریح کرد: این پروژه پژوهشی برای تأیید و تحقق اعتبار به سازمان فنی و حرفه‌ای کشور ارسال خواهد شد.

معاون آموزش، پژوهش و برنامه‌ریزی فنی و حرفه‌ای خراسان جنوبی با اشاره به اینکه نیازسنجی رشته‌های مورد نیاز استان در حوزه مهارت آموزی توسط اداره کل فنی و حرفه‌ای استان صورت می‌گیرد، یادآور شد: سه رشته جدید، مشتری پسند و منطبق با طرح‌های آمایش سرزمین و نیاز استان در این نمایشگاه ارائه و معرفی شده است.

حق‌پرست یکی از این رشته‌ها را تجهیزات کامل مگاترونیک دانست و یادآور شد: این رشته شامل سه رشته کامپیوتر، الکترونیک و مکانیک بوده که در صنایع برای تولید خط کنترل کاربرد دارد.
وی با اشاره به اینکه تست PLC از دیگر رشته‌های معرفی شده به علاقمندان در این نمایشگاه است، افزود: این رشته نیز در خط کنترل کارخانجات و صنایع کاربرد دارد.

معاون آموزش، پژوهش و برنامه‌ریزی فنی و حرفه‌ای خراسان جنوبی از استقرار دستگاه پرینت سه بعدی در غرفه فنی و حرفه‌ای استان خبر داد و گفت: این دستگاه در واقع طرح اولیه سه بعدی از برنامه‌ریزی را به مخاطبان ارائه می‌دهد و از رشته‌ها مشتری پسند بر اساس طرح‌های آمایش سرزمین و نیاز استان به شمار می‌رود که در فنی و حرفه‌ای آموزش داده می‌شود.

حق‌پرست به تخصیص اعتبارات خوبی به مجموعه فنی و حرفه‌ای استان در پی سفر اول رئیس جمهور به استان اشاره داشت و خاطرنشان کرد: با اختصاص این اعتبارات ۵۰ حرفه جدید در زمینه‌های مختلف شامل برق و الکترونیک، مکانیک، فناوری اطلاعات و غیره در فنی و حرفه‌ای استان ایجاد شده است.

کد خبر 5959258

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha