لحظه‌به‌لحظه با «طوفان الاقصی»/ روز شصت‌وسوم؛

حمله گسترده حزب‌الله لبنان به پایگاه‌های رژیم صهیونیستی

حمله گسترده حزب‌الله لبنان به پایگاه‌های رژیم صهیونیستی

بمباران سراسر غزه طی ساعت‌های گذشته و درگیری شدید نیروهای مقاومت در برابر متجاوزان در جنوب این باریکه از جدیدترین اخبار مربوط به فلسطین است.

خبرگزاری مهر، گروه بین الملل: جنگنده‌ها و توپخانه ارتش رژیم صهیونیستی به صورت گسترده مناطق مختلف نوار غزه از شمال این باریکه گرفته تا جنوب آن را هدف قرار دادند. در این بین مساجد و مراکز درمانی نیز جزو بانک اهداف ارتش رژیم صهیونیستی هستند.

تل آویو در آتش می‌سوزد، قدس آزاد خواهد شد

گردان‌های قسام، شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) دقایقی پیش این فیلم را با شعار «تل‌آویو در آتش می‌سوزد، قدس آزاد خواهد شد» منتشر کرد.

مبارزان قسام امروز جمعه در شصت‌وسومین روز نبرد، در چند نوبت شهر تل‌آویو، مرکز رژیم صهیونیستی را موشک‌باران کردند.
 

افزایش شمار شهدای فلسطینی در نوار غزه به ۱۷۴۸۷

«اشرف القدره» سخنگوی وزارت بهداشت غزه امروز جمعه اعلام کرد که شمار شهدای فلسطینی در نوار غزه از آغاز حمله‌های رژیم صهیونیستی به این باریکه به ۱۷ هزار و ۴۸۷ نفر افزایش یافت.

به گفته القدره، همچنین در حملات مداوم و وحشیانه رژیم صهیونیستی به نوار غزه، تاکنون ۴۶ هزار و ۴۸۰ نفر زخمی شدند.

فراخوان حماس برای خیزش سراسری مردم فلسطین علیه رژیم صهیونیستی

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) امروز جمعه به مناسبت سی‌وهفتمین سالروز انتفاضه اول با انتشار بیانیه‌ای از مردم فلسطین در کرانه باختری و فلسطین اشغالی خواست علیه رژیم صهیونیستی دست به قیام عمومی بزنند و به سمت مسجدالاقصی حرکت کنند.

حمله موشکی مقاومت فلسطین به تل‌آویو

رسانه‌های صهیونیستی اعلام کردند که دقایقی پیش در پی حمله موشکی نیروهای مقاومت فلسطین، آژیر حمله موشکی در شهر تل‌آویو، مرکز رژیم صهیونیستی به صدا در آمده است.

هم‌زمان گفته می‌شود که مناطق شمالی فلسطین اشغالی هم آژیر حمله هوایی به صدا درآمده که احتمالا به علت نفوذ پهپادی باشد.

آنروا :۸۵ درصد مردم غزه آواره شده‌اند
آژانس امدادرسانی و کاریابی برای آوارگان فلسطینی در خاور نزدیک (آنروا) امروز جمعه اعلام کرد که بیش از ۸۵ درصد جعیت نوار غزه از آغاز حملات رژیم صهیونیستی علیه این باریکه، آواره شده‌اند و بیشتر آنها چند بار آوارگی را تجربه کرده‌اند.

تجمع هزاران اردنی نزدیک سفارت آمریکا / تمام توافقنامه‌ها با واشنگتن و تل‌آویو لغو شود

هزاران تن از شهروندان اردنی با تجمع نزدیک سفارت آمریکا در امان خواهان قطع کامل روابط کشورشان با آمریکا و رژیم صهیونیستی و لغو تمام توافقنامه‌های مشترک شدند.

اردنی‌های معترض به رژیم صهیونیستی جنایات این رژیم علیه ملت فلسطین و محاصره نوار غزه را محکوم کردند.

آنها همچنین حمایت‌های سیاسی و نظامی آمریکا از جنایتکاران صهیونیست را محکوم کردند. شهروندان اردنی خواهان قطع روابط کشورشان با رژیم صهیونیستی در تمام زمینه‌ها و لغو توافقنامه وادی عربه و توافقنامه‌های گازی با تل آویو شدند.
 

حمله به اشغالگران آمریکایی در سوریه و عراق

آگاه در گفتگو با شبکه المیادین اعلام کردند: اشغالگران آمریکایی در پایگاه عین الاسد در غرب عراق هدف قرار گرفتند.

این نظامیان اشغالگر همچنین در پایگاه غیرقانونی خود در نزدیکی میدان گازی کونیکو در داخل خاک سوریه هدف قرار گرفتند.

شفق نیوز نیز بامداد امروز به نقل از یک منبع امنیتی مسئول گزارش داده بود: اطراف سفارت آمریکا در منطقه سبز واقع در مرکز بغداد هدف حمله موشکی قرار گرفت.

وی در ادامه افزود: صدای چندین انفجار از اطراف این سفارتخانه در بغداد همزمان با فعال شدن آژیرهای خطر در داخل ساختمان‌های آن به گوش رسیده است.

بر اساس این گزارش، اطلاعات اولیه از هدف قرار گرفتن مناطق اطراف سفارتخانه با شلیک چند موشک حکایت دارد.

به تازگی نیز پایگاه حریر محل استقرار نظامیان آمریکایی در اربیل عراق هدف حمله موشکی قرار گرفته بود.

پیشتر نیز رسانه‌های عراقی از شنیده‌شدن صدای انفجار در پایگاه «حریر» محل استقرار نظامیان آمریکا در اربیل خبر داده بودند. دقایقی بعد گروه مقاومت اسلامی عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد که رزمندگان آن در پاسخ به جنایت صهیونیست‌ها علیه مردم غزه، محل استقرار آمریکایی‌ها در فرودگاه اربیل را با پهپاد هدف قرار دادند.

با آغاز حمله‌های رژیم صهیونیستی و حمایت همه جانبه آمریکا از آن پس از ۷ اکتبر (۱۵ مهرماه) پایگاه‌های نظامیان آمریکایی در عراق و سوریه هدف حمله‌های متعدد پهپادی، راکتی و موشکی مقاومت قرار گرفته است.

راهپیمایی گسترده یمنی ها

ساکنان استان صعده یمن از نخستین ساعت‌های صبح امروز جمعه چهار راهپیمایی گسترده با عنوان «به حمایت از غزه ادامه می‌دهیم و برای تمام گزینه‌ها آماده ایم» برگزار کردند.

این راهپیمایی‌ها در مرکز استان صعده، ساحا المرازم، شعاره برازح و الجرشه برگزار شد.

یمنی‌های شرکت کننده در این راهپیمایی‌ها با در دست داشتن پرچم‌های یمن و فلسطین شعارهایی نظیر «ای مردم غزه شما تنها نیستید، ملت با ایمان با شما است»، «ای ملت ما ادامه دهید، تا پیروزی چیزی نمانده»، «هر اتفاقی بیافتد ما تسلیم محاصره نمی شویم»، «ای خیبر ما برگشتیم و حیدر رهبر ماست» سر دادند.

در این راهپیمایی‌ها اشعار حماسی در حمایت از پایداری قهرمانانه مردم فلسطین سروده شد.

مردم یمن مواضع حاکمان ظالم را در حمایت از تجاوز به غزه و جنایات رژیم صهیونیستی علیه ساکنان این باریکه محکوم کردند.

آنها همچنین از ملت‌های عربی خواستند به یاری مردم فلسطین و بازگشایی گذرگاه‌ها بشتابند. یمنی‌ها در ادامه از مواضع محور مقاومت و حملات صورت گرفته علیه پایگاه‌های اشغالگران آمریکایی در منطقه قدردانی کردند.

شرکت کنندگان در این راهپیمایی‌ها خواهان انتشار گسترده تصاویر جنایات رژیم صهیونیستی در نوار غزه شدند تا تمام مردم جهان با جنایات آنها علیه مسلمانان آشنا شوند.

ارتش یمن تاکنون چندین عملیات علیه مواضع صهیونیست ها از طریق حملات پهپادی، موشکی و توقیف کشتی های صهیونیستی در دریای سرخ انجام داده است.

روز گذشته «علی القحوم»، عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله تاکید کرد که آمریکا با هدف قرار دادن یمن به دلیل حمایت از غزه و فلسطین، «رفتار جنایتکارانه» در پیش گرفته است.

القحوم گفت: «یمن به قوانین بین‌المللی و ناوبری دریایی بین‌المللی متعهد است و در تضمین این امر مشارکت دارد و این نشان می‌دهد که یمن برای تضمین این مساله نیازی به حضور دریایی آمریکا یا اسراییل ندارد.»

وی افزود: تلاش‌های آمریکا برای حفاظت از کشتی‌های اسراییلی در دریای سرخ با شکست مواجه شد و همین امر باعث شد اسراییلی‌ها تصمیم بگیرند کشتی‌های خود را به مناطق دیگری منحرف کنند. عملیات یمن تاثیر زیادی بر معادله حمایت از فلسطین و غزه داشت و موازنه قوا را تغییر داد و آمریکا، غرب و صهیونیست‌ها را غافلگیر کرد.

خودزنی صهیونیست ها

رسانه‌های صهیونیستی اذعان کردند که بالگرد نظامی ارتش رژیم صهیونیستی اشتباهی ساختمانی را که نظامیان صهیونیست در آن مستقر شده بودند هدف قرار داد.

بر اساس این گزارش، در جریان حمله بالگرد نظامی رژیم صهیونیستی به این ساختمان یکی از نظامیان صهیونیست به هلاکت رسیده و چند تن دیگر زخمی شده اند.

رسانه‌های عبری زبان گزارش دادند: این حادثه زمانی رخ داد که نیروهای اسرائیلی درخواست پشتیبانی هوایی از یک بالگرد آپاچی علیه نیروهای فلسطینی کردند.

الجزیره نیز به نقل از رسانه‌های صهیونیستی گزارش داد: در جریان حمله موشکی یک بالگرد نظامی علیه مواضع نظامیان اسراییلی طی روزهای گذشته یک نظامی کشته شد.

این نخستین باری نیست که در رژیم صهیونیستی مواضع صهیونیست‌ها اشتباهاً هدف قرار می‌گیرد به طوریکه پیشتر نیز سامانه دفاع موشکی گنبد آهنین که سران این رژیم به داشتن آن افتخار می‌کنند یک حمله موشکی اشتباه به شهر تل آویو انجام داده بود.

حملات پی در پی علیه سراسر غزه طی بامداد و صبح امروز

شبکه المیادین گزارش داد که جنگنده‌های ارتش رژیم صهیونیستی بامداد و صبح امروز حملات وحشیانه خود را علیه مناطق مختلف نوار غزه از سرگرفته اند و این حملات متوقف نشده است.

بر اساس این گزارش، جنگنده‌های ارتش رژیم اشغالگر حملات شدیدی را علیه مناطق اطراف بیمارستان شهداالاقصی انجام دادند به طوری که ترکش‌های این انفجارها به دیوارهای بیمارستان اصابت کرد.

بمباران پناهگاه‌های آوارگان فلسطینی در شمال غزه

حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی مسجد یافا واقع در دیرالبلح در مرکز نوار غزه را نیز هدف قرار داد. همچنین بمباران منازل مسکونی در دیرالبلح واقع در مرکز نوار غزه چندین شهید و زخمی برجای گذاشته است. هدف قرار دادن منازل مسکونی در اردوگاه النصیرات واقع در مرکز نوار غزه تاکنون دست کم پنج شهید و چندین زخمی برجای گذاشته است.

گزارش‌های رسانه‌ای از شنیده شدن صدای انفجارهای شدید و گسترده در منطقه مرکزی نوار غزه حکایت دارد.

جنگنده‌های متجاوز مناطق شرقی نوار غزه را نیز بمباران کردند. یک پزشک داوطلب نیز که در حیات بیمارستان العوده واقع در جبالیا در شمال نوار غزه در حال انجام خدمت بود توسط تک تیراندازهای رژیم صهیونیستی به شهادت رسید.

شهرهای خانیونس و رفح واقع در جنوب نوار غزه نیز شاهد حملات وحشیانه جنگنده‌های رژیم صهیونیستی بودند.

توپخانه ارتش رژیم صهیونیستی نیز حملات شدید خود علیه مرکز خانیونس در جنوب نوار غزه را ازسرگرفته است.

بمباران پناهگاه‌های آوارگان فلسطینی در شمال غزه

بمباران پناهگاه‌های آوارگان فلسطینی در شمال غزه

جنگنده‌های ارتش رژیم صهیونیستی طی ساعت‌های گذشته جدیدترین جنایت خود را در حق غیرنظامیان فلسطینی مرتکب شدند.

این جنگنده‌ها به صورت وحشیانه پناهگاه‌های آوارگان فلسطینی در شمال نوار غزه را هدف قرار دادند.

شبکه فلسطین الیوم گزارش داد که توپخانه ارتش رژیم صهیونیستی منطقه ابوزیتون واقع در اردوگاه جبالیا را هدف حملات خود قرار داد.

حملات هوایی و توپخانه ای شدید علیه جبالیا و بیت لاهیا واقع در شمال نوار غزه همچنان ادامه دارد.

درگیری شدید مقاومت با متجاوزان در جنوب غزه

نیروهای مقاومت فلسطین نیز همچنان در برابر عناصر متجاوز ایستادگی کرده و با هدف قرار دادن اشغالگران تلاش می‌کنند مانع پیشروی آنها در محورهای مختلف نوار غزه شوند.

المیادین گزارش داد که درگیری‌های سنگینی در منطقه القراره واقع در شمال خانیونس در جنوب نوار غزه میان نیروهای مقاومت و متجاوزان در جریان است.

بمباران پناهگاه‌های آوارگان فلسطینی در شمال غزه

حمله گسترده نظامیان صهیونیست به کرانه باختری

از سوی دیگر شبکه فلسطین الیوم از یورش گسترده نظامیان صهیونیست به مناطق مختلف کرانه باختری خبر داد. اشغالگران طی ساعت‌های گذشته به منطقه رمانه واقع در غرب شهر جنین در کرانه باختری حمله کردند.

اشغالگران صهیونیست به صورت گسترده به شهر بیت لحم نیز یورش بردند. علاوه بر این مناطق شهر رام الله در کرانه باختری و به ویژه منطقه دوار المناره در مرکز این شهر نیز از حملات اشغالگران صهیونیست در امان نبوده است.

نظامیان صهیونیست در جریان حمله به بیت لحم شیخ ناجح بکیرات معاون مدیر سازمان اوقاف قدس اشغالی را بازداشت کردند.

گزارش‌های رسانه‌ای حاکی از آن است که نیروهای ویژه ارتش رژیم صهیونیستی به اردوگاه الفارعه واقع در نزدیکی طوباس حمله کرده‌اند.

در این بین نیروهای مقاومت فلسطین عناصر متجاوز را در میدان الساعه واقع در مرکز رام الله با شلیک گسترده گلوله هدف قرار دادند.

کد خبر 5960674

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha