تحلیلگر آمریکایی در گفت‌وگو با مهر:

نسل‌کشی مردم غزه حاصل خواست مشترک واشنگتن و تل‌آویو است

نسل‌کشی مردم غزه حاصل خواست مشترک واشنگتن و تل‌آویو است

«مارک گلن» با اشاره به نقش آفرینی آمریکا در نسل کشی مردم غزه توسط رژیم صهیونیستی، گفت: آنچه در غزه رخ می دهد، حاصل خواست مشترک واشنگتن و تل آویو است.

خبرگزاری مهر، گروه بین الملل، مرضیه رحمانی: آمریکا از کشورهایی است که طی سال‌های گذشته همواره از جنایات صهیونیست‌ها حمایت کرده و رژیم صهیونیستی به واسطه همین حمایت‌ها جنایات وحشیانه خود را علیه فلسطینیان انجام داده است. عملیات مقتدرانه طوفان الاقصی در واکنش به جنایات چندین و چند ساله رژیم صهیونیستی رخ داد و شکست غیرقابل ترمیمی را به دشمن صهیونیستی تحمیل کرد.

حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه پس از عملیات طوفان الاقصی تاکنون به شهادت بیش از ۱۸ هزار فلسطینی منجر شد که اکثر آنها زنان و کودکان هستند. این آمارها به ویژه با گسترش عملیات رژیم اسراییل به منطقه جنوب غزه رو به افزایش هستند.

در رابطه با پاکسازی نژادی مردم فلسطین توسط رژیم صهیونیستی و نیز حمایت آشکار آمریکا از این جنایت که در وتوی قطعنامه آتش بس نیز تجلی پیدا کرد، خبرگزاری مهر گفت‌وگویی را با «مارک گلن» تحلیلگر و نویسنده آمریکایی انجام داده است.

تحلیلگر آمریکایی در این گفتگو ضمن شریک دانستن آمریکا در جنایات اخیر رژیم صهیونیستی علیه مردم مظلوم فلسطین و همچنین پاکسازی نژادی فلسطینیان در نوار غزه گفت: جنایات سیاه و شیطانی که در حال حاضر در غزه رخ می‌دهد دقیقاً همان چیزی است که رژیم تل آویو و دولت ایالات متحده به دنبال آن هستند.

وی با بیان اینکه در طول سالیان متمادی گذشته غریزه نسل کشتی در ژن صهیونیست‌ها وجود داشته است، تأکید کرد: تفاوت ایالات متحده آمریکا و اسراییل به منزله تفاوت میان پای راست و چپ یک انسان است. این بدان معناست که هر دو پا جزئی از یک پیکر واحد هستند. اسراییل و آمریکا نیز همینگونه هستند.

مارک گلن در ادامه با اشاره به حمایت‌های گسترده سیاسی، اقتصادی و تسلیحاتی آمریکا از رژیم اسراییل یادآور شد: اگر کمک‌های مالی، تسلیحاتی و سیاسی واشنگتن شامل حال تل آویو نشده بود، این رژیم سال‌ها پیش فرو می‌پاشید.

وی همچنین در تشریح علت نفوذ رژیم اسراییل بر اشخاص مهم در آمریکا و دیگر جوامع غربی از جمله رییس جمهور آمریکا گفت: این نفوذ بخاطر اطلاعات محرمانه‌ای است که تل آویو از این افراد جمع آوری می‌کند و از آنها برای پیشبرد اهدافش به عنوان تهدید استفاده می‌نماید.

گلن در پایان درباره ناتوانی سازمان ملل در متوقف کردن قتل عام فلسطینیان در غزه گفت: سازمان ملل یک ببر کاغذی بدون دندان و چنگال است که صرفاً به صلاحدید ایالات متحده موجودیت دارد.

او در همین ارتباط گفت: سازمان ملل تنها زمانی به یک نهاد قدرتمند تبدیل می‌شود که در خدمت مشروعیت بخشی به تجاوز طرف‌هایی مانند رژیم صهیونیستی علیه دیگر کشورها قرار گیرد. زمانی که قرار است چنین تجاوزی اتفاق بیفتد، این سازمان تشکیل جلسه می‌دهد و به اقدامات متجاوزان مشروعیت می بخشد.

کد خبر 5964261

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • محمد تقی منصوری کیا IR ۰۸:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۱
      0 0
      با ساختار موجود باید سازمان ذلل ملت ها بگویم ونه سازمان ملل متحد. در شرایط فعلی این سازمان هر که زور دارد حرف آخر را می‌زند نه هر که حق دارد