۲۱ آذر ۱۴۰۲، ۱۴:۳۱

مدیرکل صمت گیلان خبر داد؛

فعالیت بیش از ۷۰ واحد صنعتی سلولزی در گیلان

فعالیت بیش از ۷۰ واحد صنعتی سلولزی در گیلان

رشت- مدیر کل صنعت معدن و تجارت استان گیلان در نشست میز تجاری ایران و روسیه با اشاره به فعالیت بیش از ۷۰ واحد صنعتی سلولزی در استان گفت: گیلان قطب صنعت سلولزی و غذایی ایران است.

به گزارش خبرنگار مهر، تیمور پورحیدری ظهر سه شنبه در نشست میز تجاری ایران و روسیه در آستراخان به تشریح ظرفیت‌های صنعتی و صادراتی گیلان پرداخت و اظهار کرد: گیلان با دارا بودن بیش از ۷۰ واحد صنعتی صنایع چوبی و سلولزی و همچنین وجود کارخانجات توانمند کیک و کلوچه به عنوان قطب در صنعت غذایی و سلولزی شناخته می‌شود.

وی با اعلام آمادگی کامل در جهت توسعه مبادلات تجاری و رفع نیازهای دو کشور افزود: تعاملات دوستانه دو کشور به ویژه آستاراخان می‌تواند باعث افزایش روابط تجاری و تسهیل در روند فعالیت‌های فی مابین شد.

پورحیدری با بیان اینکه توانمندی‌های اقتصادی مناسبی نیز در کشور روسیه وجود دارد، ادامه داد: با وجود این پتانسیل‌ها صنایع ما علاقمند به بهره‌برداری و استفاده از آنها هستند.

وی در ادامه به وجود کارخانجات توانمند فولادی در گیلان اشاره نمود و تشریح کرد: ۱۱ کارخانه با تولید انواع مقاطع و پروفیل‌های فولادی با ظرفیت تولید بالا و کیفیت مناسب صادراتی در گیلان در حال فعالیت می‌باشند.

پورحیدری با بیان اینکه توسعه ارتباط تجار ما با روسیه بسیار ارزشمند است، تصریح کرد: اساساً هدف حضور این تیم تجاری و اقتصادی اصلاً تفریحی نیست بلکه برقراری ارتباط اثربخش و تسهیلگری امور تجاری و مراودات فعالان این عرصه با کشور روسیه می‌باشد و دنبال دستیابی به نتایج عملیاتی هستیم.

مدیر کل صمت گیلان با تاکید بر توان صادراتی بخش صنعت گیلان گفت: برخی از صنایع دانش بنیان گیلانی به بیش از ۶۰ کشور دنیا محصولات خود را صادر می‌کنند.

کد خبر 5964845

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha