۲۱ آذر ۱۴۰۲، ۱۵:۵۸

باقری خبر داد؛

برگزاری دوره انتخابی تیم دانش آموزان جهت اعزام به مسابقات قرآن

برگزاری دوره انتخابی تیم دانش آموزان جهت اعزام به مسابقات قرآن

مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش گفت: نفرات برتر مسابقات قرائت و حفظ کل قرآن پسران و دختران قرار است با حضور ۱۰ نفر از داوران بین المللی کشور به رقابت بپردازند.

به گزارش خبرگزاری مهر، میکائیل باقری پیرامون برگزاری دوره انتخابی تیم دانش آموزان جمهوری اسلامی ایران جهت اعزام به مسابقات بین المللی قرآن کریم گفت: برای انتخاب تیم جمهوری اسلامی ایران، دوره انتخابیه دانش آموزان در رشته‌های قرائت تحقیق (ویژه پسران)، قرائت ترتیل (ویژه دختران) و حفظ کل قرآن ویژه دختران و پسران در اردوگاه شهید باهنرتهران درحال برگزاری است.

باقری افزود: از آنجایی که مسابقات قرآن دانش آموزان، به صورت فرآیندی از مدرسه تا کشوری اجرا و مسابقات بین المللی به طور دوسالانه برگزار می‌شود، برای انتخاب تیم جهت شرکت در هشتمین دوره مسابقات، نفرات برتر مسابقات قرائت تحقیق پسران، قرائت تحقیق و ترتیل دختران و رشته‌های حفظ کل قرآن دختران و پسران در دو سال گذشته دعوت شدند که قرار است با حضور ۱۰ نفر از داوران بین المللی کشور به رقابت بپردازند.

باقری اضافه کرد: پس از برگزاری این دوره انتخابی نفرات اول این مسابقات در رشته قرائت تحقیق پسران و قرائت ترتیل دختران همچنین نفرات برتر رشته حفظ کل قرآن کریم در بخش پسران و دختران به هشتمین دوره مسابقات بین المللی دانش آموزان جهان اسلام به میزبانی کشور عزیزمان که در بهمن ماه ۱۴۰۲ برگزار خواهد شد، راه پیدا می‌کنند.

وی تصریح کرد: نفرات بعدی نیز باید در انتظار وصول دعوتنامه از سایر کشورها باشند.

باقری همچنین عنوان کرد: در حاشیه مسابقات نیز برای استفاده بهتر دانش آموزان از روند مسابقات، دانش آموزان قاری و حافظ دختر فردا ۲۲ آذر در مدارس همجوار اردوگاه شهید باهنر حضور پیدا می‌کنند و به اجرای برنامه‌های قرآنی می‌پردازند همچنین تعدادی از پسران نیز فردا در نماز ظهر و عصر ساختمان‌های ستادی آموزش و پرورش حضور پیدا کرده و اجرای برنامه خواهند داشت.

کد خبر 5964991

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha