۲۱ آذر ۱۴۰۲، ۱۶:۲۹

قائم مقام سازمان تبلیغات اسلامی:

علم و آگاهی و نگاه تحول‌گرا سبب حل بسیاری از مشکلات فرهنگی می‌شود

علم و آگاهی و نگاه تحول‌گرا سبب حل بسیاری از مشکلات فرهنگی می‌شود

شیراز - قائم مقام سازمان تبلیغات اسلامی گفت: برنامه‌های فرهنگی اگر همراه با علم و آگاهی و با نگاهی نو و رویکردی تحول‌گرایانه باشد بسیاری از مشکلات جامعه حل خواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین روح‌الله حریزاوی در حاشیه دومین همایش ملی تحول در تعلیم و تربیت با محوریت اندیشه‌های آیت الله خامنه‌ای که در شیراز برگزار شد در گفت‌وگو با خبرنگار مهر بیان کرد: مفهوم تحول مثبت همواره مورد تاکید پیشوایان دینی ما بوده و از آن به عنوان اقدامی مبارک یاد می‌کنند که به ویژه در مسائل فرهنگی می‌تواند گره‌گشا باشد.

قائم مقام سازمان تبلیغات اسلامی گفت: برنامه‌های فرهنگی اگر با نگاهی نو و با هدف حل مساله تدوین و تولید شوند و تبیین‌گران و مولدان فرهنگ با نگاهی متفاوت و تحول‌گرایانه و با راه‌حل‌های عملیاتی به حل مشکلات فرهنگی که با آنها سر و کار داریم بپردازند بسیاری از مشکلات از سر راه برداشته شده و مسیر توسعه کشور هموارتر می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: مسائل فرهنگی به اندازه‌ای اهمیت دارد که رهبر معظم انقلاب حل آنها را راه حل دیگر مسائل دانستند و از همین روی فرهنگ باید مورد توجه تمام دستگاه‌ها قرار بگیرد و دستگاه‌ها نیز با هم و در کنار هم به فرهنگ‌سازی بپردازند.

حجت الاسلام والمسلمین حریزاوی پویش حریفت منم را نمونه‌ای از یک کار فرهنگی فاخر دانست که با همت و روحیه جهادی توانسته ۱۱ میلیون انسان دارای هویت مشخص را با علم و آگاهی در یک مسیر قرار بدهد که این یک سرمایه بزرگ است.

وی افزود: این پویش به اندازه‌ای برای محور مقاومت قوت قلب بود که اخیراً آقای هنیه گفت: این پویش بیشتر از هر کمک دیگری قوت قلبی برای محور مقاومت است زیرا با حرکت مسوولانه مردم در این پویش به ما آرامش خاطری داده شد و همین مساله نشان می‌دهد ایده و کار متفاوت تا چه اندازه اهمیت دارد و به همین خاطر ما باید قدرت خلق معنای متفاوت را در خود تقویت کنیم.

کد خبر 5965005

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha