۲۳ آذر ۱۴۰۲، ۲۲:۴۱

رییس هواشناسی مهاباد:

سردشت پربارش‌ترین شهر آذربایجان‌غربی در شبانه ‌روز گذشته بود

سردشت پربارش‌ترین شهر آذربایجان‌غربی در شبانه ‌روز گذشته بود

ارومیه - رییس اداره هواشناسی مهاباد گفت: سردشت با ۲۱ میلی‌متر بارندگی، پربارش‌ترین شهر آذربایجان‌غربی در شبانه‌ روز گذشته بود.

به گزارش خبرنگار مهر، اردلان محمدپور در این زمینه افزود: بیشترین مقدار بارش‌ها در شبانه روز گذشته در سردشت ثبت شد و بارش‌ها در پیرانشهر و اشنویه ۸ میلی‌متر، شاهین‌دژ ۷.۴ میلی‌متر، تکاب ۵.۲ میلی‌متر و مهاباد یک میلی‌متر بود.

وی با اشاره به تداوم بارش خفیف باران تا اواخر امروز، پنجشنبه اضافه کرد: این سامانه بارشی امشب از منطقه خارج می‌شود و به دنبال خروج آن به طور میانگین دمای هوا در این منطقه سه تا پنج درجه سانتی‌گراد افزایش پیدا می‌کند.

رئیس اداره هواشناسی مهاباد افزود: فعالیت این سامانه بارشی در مناطق کوهستانی و مرتفع به صورت برف بود که بیشترین مقدار بارش برف استان در محور خوی - چالدران با ارتفاع حدود ۱۰ سانتی‌متر گزارش شده است.

وی با بیان اینکه در زمان فعالیت این سامانه بارشی دمای هوا در این منطقه چهار تا پنج درجه سانتی‌گراد کاهش پیدا کرده بود، افزود: در شبانه‌روز گذشته مهاباد با حداکثر دمای ۱۰ درجه سانتی‌گراد، گرم‌ترین شهر و اشنویه با حداقل دمای منفی ۲ درجه سانتی گراد سردترین شهر آذربایجان‌غربی بودند؛ در این مدت حداقل دمای هوا در مهاباد به سه درجه سانتی‌گراد رسید.

کد خبر 5967117

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha