۴ دی ۱۴۰۲، ۱۱:۵۵

در گفت‌وگو با مهر مطرح شد؛

بهره‌مندی ۸ روستای بالای ۲۰ خانوار استان مرکزی از راه آسفالته

بهره‌مندی ۸ روستای بالای ۲۰ خانوار استان مرکزی از راه آسفالته

اراک- مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مرکزی گفت: ۸ روستای بالای ۲۰ خانوار در ۲ سال اخیر از نعمت راه آسفالته بهره‌مند شدند.

مهرداد جهانی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به اهداف دولت در راستای محرومیت زدایی از مناطق محروم و کم برخوردار اظهار کرد: یکی از مهمترین دستاوردهای دولت سیزدهم در استان مرکزی، ساخت و توسعه راه‌های فرعی و روستایی به طول ۱۶۰ کیلومتر بوده که برای این اقدام ۵۵۰ میلیارد تومان اعتبار ملی و استانی هزینه شده است.

وی افزود: یکی از اولویت‌های دولت سیزدهم در راستای محرومیت زدایی از مناطق کم برخوردار، بهره‌مندی ۸ روستای بالای ۲۰ خانوار استان مرکزی از راه آسفالته است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی با اشاره به اهمیت تحقق اهداف دولت سیزدهم در ارائه خدمات حداکثری به مردم به ویژه در مناطق روستایی و کم برخوردار بیان کرد: یکی از مهم‌ترین و شاخص‌ترین عوامل توسعه پایدار در زمینه زیرساخت‌های عمرانی، ساخت راه مناسب برای روستاها و مناطق کم برخوردار است که می‌تواند مهاجرت معکوس از شهر به روستا، رونق اقتصادی منطقه و توسعه زیرساخت‌های گردشگری را به همراه داشته باشد.

جهانی برخورداری ۳۵ روستای استان از نعمت راه آسفالته را از نتایج مهم حاصل از اجرای ۱۶۰ کیلومتر راه روستایی دانست و گفت: تمامی راه‌های روستایی شهرستان‌های اراک، خمین، شازند و محلات از جاده آسفالته برخوردار شدند و هیچ روستای بالای ۲۰ خانوار بدون آسفالت در این مناطق وجود ندارد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی گفت: آمار اجرای راه‌های روستایی استان در مقایسه با سطح کشور با اولویت روستاهای بالای ۲۰ خانوار حدود ۱۰ درصد از میانگین کشور بالاتر است.

جهانی گفت: اکنون حدود ۹۴ درصد از روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان از نعمت آسفالت برخوردار هستند،

وی با اشاره به ساخت پل و ابنیه در راه‌های روستایی افزود: به تبع در زمان ساخت راههای روستایی تعداد زیادی پل و ابنیه نیز در طول خط پروژه جهت هدایت و عبور عرضی آب‌های سطحی نیز احداث می‌شود و در این خصوص بیش از … انواع پل و آبرو احداث شده است.

کد خبر 5975556

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha