۴ دی ۱۴۰۲، ۸:۵۲

مدیر جهادکشاورزی سربیشه خبر داد؛

پیش بینی برداشت ۷۵ تن دانه روغنی گلرنگ از سطح مزارع سربیشه

پیش بینی برداشت ۷۵ تن دانه روغنی گلرنگ از سطح مزارع سربیشه

بیرجند- مدیر جهادکشاورزی شهرستان سربیشه گفت: پیش بینی می شود میزان ۷۵ تن دانه روغنی گلرنگ از سطح مزارع شهرستان سربیشه برداشت شود.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد رضا زرگری صبح دوشنبه در جمع خبرنگاران از تامین اعتبار اجرای طرح هوشمند سازی سیستم آبیاری تحت فشار درسطح ۱۱۵ هکتار خبر داد.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان سربیشه با اشاره به اینکه این طرح الگویی برای اولین بار در سطح استان خراسان جنوبی و در باغ ۱۱۵ هکتاری در مختاران اجرا می شود، گفت: تکنیک سنتی آبیاری راه کاری برای اندازه گیری دقیق آب مصرفی وکاهش مصرف آب در زمان خشکسالی یا برای افزایش بازدهی مزرعه در اختیار ما قرار نمی دهد.

زرگری با بیان اینکه استفاده از فناوری هوشمند می تواند به کشاورزان کمک کند تا هزینه هاراکاهش دهند و در زمان برداشت محصول بیشترین بازدهی داشته باشند، بیان کرد: مزایای اجرای طرح هوشمند سازی، صرفه‌جویی در مصرف آب، کاهش هزینه های آبیاری (از قبیل نیروی انسانی و…)، کنترل دقیق هدفمند از طریق استفاده از سنسور های تکنولوژی های هوشمند، حفاظت از گیاهان است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سربیشه با بیان یک خبر خوب دیگر در حوزه کشاورزی شهرستان سربیشه ادامه داد: با هدف امنیت و استقلال غذایی کشور و کاهش سهم واردات روغن به کشور و در راستای اجرای الگوی کشت محصولات زراعی سازگار به شرایط اقلیمی شهرستان در سال زراعی ۱۴۰۳_ ۱۴۰۲ در سطح ۵۰ هکتار کشت گلرنگ در سطح شهرستان انجام شده است.

زرگری اظهار کرد: پیش بینی می شود میزان ۷۵ تن دانه روغنی گلرنگ از سطح این مزارع برداشت صورت پذیرد.

کد خبر 5975600

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha