۵ دی ۱۴۰۲، ۲۱:۰۴

مدیرکل بنادر و دریانوردی مازندران:

یک میلیون تن کالا در بنادر نوشهر و فریدونکنار تخلیه وبارگیری شد

یک میلیون تن کالا در بنادر نوشهر و فریدونکنار تخلیه وبارگیری شد

نوشهر- مدیرکل بنادر و دریانوردی مازندران گفت: میزان تخلیه و بارگیری کالاهای نفتی و غیر نفتی در بنادر نوشهر و فریدونکنار در ۹ ماهه امسال با افزایش ۷۸ درصدی، به یک میلیون و ۷۳ هزار تن رسید.

به گزارش خبرنگار مهر، سعید کیا کجوری شامگاه سه شنبه در گفت وگو با خبرنگاران با تشریح عملکرد بنادر تابعه اداره کل در سال جاری اظهار کرد: در این مدت میزان صادرات کالا از بنادر نوشهر و فریدونکنار بیش از ۷۹ هزار و ۳۳۹ تن بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته از رشد ۲۸۵ درصدی برخوردار بوده است.

وی افزود: در بخش ورود کشتی‌های تجاری به بنادر نوشهر و فریدونکنار نیز عملکرد اداره کل در ۹ ماهه سال جاری نسبت به مدت مشابه قبلی ۶۴ درصد رشد داشته است.

کیا کجوری با اشاره به رونق چشمگیر فعالیت‌های تجاری در بندر فریدونکنار در سال ۱۴۰۲ خاطرنشان کرد: عملکرد بندر فریدونکنار از آغاز سال جاری تا کنون نسبت به مدت مشابه قبلی در بخش تخلیه و بارگیری کالا ۱۴۷ درصد و در بخش صادرات نیز ۱۰۰ درصد رشد داشته است.

وی ادامه داد: محصولات کشاورزی، مواد معدنی، مواد غذایی و لوازم خانگی از مهم‌ترین کالاهای صادراتی به کشورهای همسایه و غلات، کاغذ و مقوا، چوب و تخته از عمده ترین کالاهای وارداتی به این بنادر در سال جاری بوده است.

کد خبر 5977487

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha