۶ دی ۱۴۰۲، ۱۸:۴۰

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام:

شناساندن الگوهای اخلاقی از امور مهم زمان است

شناساندن الگوهای اخلاقی از امور مهم زمان است

رامسر- رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام یکی از امور مهم زمان ما را شناساندن الگوهای اخلاقی برای تعالی روح انسان دانست.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله شیخ صادق لاریجانی شامگاه چهارشنبه در مراسم نکوداشت آیت الله شیخ علی اکبر الهیان که در مصلی جواد الائمه شهرستان رامسر برگزار شد، گفت: در روایاتی آمده که امام معصوم برای کسانی که احیای امرشان می‌کنند، دعا می‌کند و منظور از این امر مذاکره دینی است.

وی یکی از امور مهم زمان ما را شناساندن الگوهای اخلاقی دانست که روش عملی برای تعالی روح انسان است و افزود: علما در بحث اخلاق مدت هاست کار نظری می‌کنند و هزاران کتاب و مقاله نوشتند و گرایش‌های مختلف در آن کار می‌کنند.

آیت الله آملی لاریجانی اخلاق، فضیلت و ساختن الگوهای اخلاقی را امری اصیل برشمرد و گفت: علما الگوها را با روش صحیح و اتکا از سنت پیامبر و اسلام می‌ساختند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با گرامیداشت یاد آیت الله الهیان گفت: در اوصاف مرحوم آیت الله الهیان گفتند که اهل ذکر، دعا، مناجات و کرامت بودند و این مساله روش صحیح اخلاقی زیستن مسئله امروز جهان اسلام است.

وی با عنوان این که در شرح حال بزرگان مهم‌ترین اصل این تست که بر چه آموزه‌هایی تاکید و چه روشی برای تعالی انسان تعریف می‌کردند، ادامه داد: آیت الله الهیان بر بیداری شب، زنده نگهداشتن سحر و اصحاب الیل بودن و زیارت عاشورا تاکید داشتند.

وی با اظهار این که قرآن و روایات ائمه مشمول از توصیه به بیداری شب و خواندن قرآن است، تصریح کرد: قرآن بر مکلفین و اهل ایمان تاکید می‌کنند شب را زنده نگاه دارند و شب زنده داری سبب نورانی شدن گنجینه‌های درون انسان می‌شود.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با عنوان این که هیچ شوق باطل در قرآن وجود ندارد و هر چه که می‌بینیم به یمن نور حق است، گفت: انسان ربانی با قرآن عجین می‌شود.

کد خبر 5978455

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha