۹ دی ۱۴۰۲، ۹:۲۰

طی ۹ ماه ابتدایی سال جاری؛

صادرات کالا از گمرکات منطقه ویژه اقتصادی بوشهر ۹ درصد افزایش یافت

صادرات کالا از گمرکات منطقه ویژه اقتصادی بوشهر ۹ درصد افزایش یافت

بوشهر- ناظر گمرکات استان و مدیرکل گمرک بوشهر گفت: طی ۹ ماه ابتدایی سال جاری، صادرات کالا از گمرکات منطقه ویژه اقتصادی بوشهر ۹ درصد افزایش یافت.

به گزارش خبرنگار مهر، علی سلیمانی صبح شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در ۹ ماه ابتدایی سال جاری، بالغ بر ۲۳ میلیون و ۲۵ هزار تن کالا به ارزش حدود هشت میلیارد و ۲۶۴ میلیون دلار از گمرکات استان صادر شده است.

ناظر گمرکات استان بوشهر اضافه کرد: صادرات این میزان کالا نسبت به مدت مشابه سال قبل از از نظر وزنی ۹ درصد افزایش داشته است.

وی افزود: عمده کالاهای صادراتی از گمرکات استان شامل محصولات پتروشیمی، میعانات گازی، سیمان و کلینکر، انواع ماهی و میگو، سنگ گچ و گچ بنایی، سبزیجات و صیفی جات تازه بوده است، که خرما، گوجه فرنگی، سیمان و انواع آبزیان از محصولات ویژه صادراتی استان بوشهر محسوب می‌شوند.

مدیرکل گمرک بوشهر یادآور شد: بیشترین حجم کالاهای صادراتی استان به ترتیب به مقصد کشورهای چین، امارات متحده عربی، هند، ترکیه، پاکستان، آفریقای جنوبی، سریلانکا، قطر و ویتنام صادر شده است

افزایش ۱۲ درصدی ارزش واردات

سلیمانی همچنین به آمار تجارت استان در بخش واردات اشاره کرد و گفت: طی مدت یاد شده بالغ بر ۴۷۲ هزار تن کالا به ارزش بالغ بر یک میلیارد و ۵۹۲ میلیون دلار از گمرکات استان بوشهر به کشور وارد شده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر وزنی بدون تغییر و از نظر ارزشی ۱۲ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

وی اضافه کرد: عمده کالاهای وارداتی از گمرکات استان شامل ماژول نمایشگر، قطعات و لوازم یدکی موتورسیکلت و دوچرخه، انواع پارچه، قطعات و لوازم یدکی خودروی سواری، انواع بلبرینگ و رولبرینگ، موز، انواع لاستیک، انواع بلندگو، الکتروموتور و انواع پمپ و واتر پمپ خودرو است.

ناظر گمرکات استان بوشهر بیشترین حجم کالاهای وارداتی کشور از طریق گمرکات استان بوشهر را مربوط به کشورهای امارات متحده عربی، چین، فیلیپین، روسیه، هند، ژاپن، جمهوری کره، ترکیه، سریلانکا و هنگ کنگ اعلام کرد.

کد خبر 5979941

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha